mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Telefoner...

Publicerad 2014-04-05 18:30:56 i Allmänt

Är väldigt bra saker när man behöver få tag på nån..
Eller när man inte vet vart man är..
Eller när man behöver veta vad det är för väder o vind..
Eller om nån behöver få fatt PÅ en..
Eller om nån bara är sällskapssjuk, behöver hjälp osv..
 
Telefoner 'r himla bra grejejr rent allmänt så där..
 
Men jag som är en "iakttagare" ser ofta hur telefoner tar tid från barn, make, maka, vänner, arbete osv...
O då menar jag INTE telefoner som används som telefoner..  Altså att den tex (förvånansvärt sällan) ringer eller sjunger till av sms för att nån vill nåt som de anser vara lite av vikt..
 
Jag är INTE för att peka ut nån just nu..
Jag är ute för att peka ut MÅNGA!!!
Se det som ett påhopp..
 
O om DU faktiskt gör det så är risken överhängade att DU faktiskt använder den på ett sånt sätt att den omgivning blir lidande av det....
 
Kan DU föra ett normalt samtal med din son utan att du måste be honom "vänta jag måste kolla" på telefonen??
Eller dottern??  Eller partnern??7
Kan du lämna telefonen hemma eller ha den på ljudlös? Kan du undvika se på den inom loppet av 20 minuter om det kommer ett sms när att NI sitter vid matbordet???
 
Sånt ser jag hela tiden...
Det är läskigt..
VAD skulle kunna hända om du INTE tar med dig telefonen?
VAD skulle kunna vara så förbanant viktigt att världen går under för att du itne på en sekuns svarar på ett sms eller kommenterar tillbaka på FB?
Är din omgivning så förbannat värdelös att den inte förtjänar din tid?
Jag kan förstå det när man har barn på dagis o skola o sånt..
BArn mkan bli sjuka o behöva få komma hem..
Jag KAN däremot garantera att dagis/skola osv INTE skriver det i din logg på FB i på fall....
De lär nog RINGA om så är fallet...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela