mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Politik eller bara ren djävla mobbing?

Publicerad 2014-05-27 07:43:12 i Allmänt

 
För det första är det uppenbarligen helt okej att lägga upp en massa fula inlägg, påhopp, påhitt o andra underliga kränkande bilder eller texter om politiker.. Oavsett vad de egentligen står för... De är bara mer eller mindre accepterade mobbingoffer..
Det ä'r helt okej att kalla de som röstar på ledande parti för dumma i huvudet, korkade, idioter osv..
Ledsen att behöva säga det men; oavsett vilket block som styr landet så är dt för att de flesta HAR valt att rösta på det blocket.. Rött eller blått dr har liksom ingen betydelse..
 
Det är bara en fråga om åsikter..
O visst, det finns folk som har vissa åsikter som gör att jag kan tycka att de är dumma.. Det har dock sällan med politik att göra.. Det har i större utsträckning sin botten i att jag tycker att de saknar respekt, vänlighet, förståelse o tolerans till människors olikheter..
 
För min egen del skiter jag högaktningsfullt i vem eller vilka du delar säng med, jag skiter i om du röstar rött eller blått, jag skiter i om du gillar hockey eller fotboll, jag skiter i vilken bil du åker i, din årsinkomst, favoritfärg, vilket jobb du har, om du är gift, sambo, särbo, singel, allbo, eller nån annan form av bo eller inte..
 
Vad jag tycker om dig har att göra med hur du behandlar mig o människorna omkring dig..
Är du ett svin mot din partner kan jag kanske tycka att du är en usel karl eller kasst fruntimmer med det behöver inte nödvändigtvis betyda att jag tycker att du är en usel människa..
Vilket en del människor kanske känner igen då jag har sagt det fler än en gång..
 
JA det spårar kanske ur en del men allvarligt..
Varför måste så många lägga ut så mycket fula bilder o texter om politiker?
VArför får man säga vad som helst om det "MOTSATTA" partiet eller de som leder det?
Vad gör dig som lägger ut dem så oändligt mycket bättre o smartare än de som inte håller med dig?
 
Jag ser massor av blått förakt.
Jag ser massor av rött förakt...
Jag ser massor av SD förakt..
 
O jag för min del är skittrött på just FÖRAKT!!!
 
Kan man inte vinna sina val genom att stå upp för det man TROR på kanske man inte har tillräckligt mycket bra saker man tror på eller vill slåss för..
När det kommer till ideliga påhopp o förminskningar av andrapartier o människor så betyder det att man lägger för mycket tid att kasta skit på andra..
I min värld vore det vettigare att lägga fram sina åsikter, de områden man som politiker, privatperson eller annat tror på o brinner för.. Det är väldigt mycket mer utmanande o tillfredsställande att höra människor prata FÖR nåt än alltid käbbla emot nåt eller någon..
 
Kort sagt..
 
Kan du bara skita ner andra beror det på att du saknar nåt rent i dig själv..
 
Jo det är att hårddra saken.. 
Men det är ungefär den nivån det ligger på..
 
Vill du övertyga mig om att DITT sätt är bättre än mitt så gör du det lättast genom att visa vad som är bättre med ditt sätt, mitt sätt kan jag o därmed är det också det sätt jag fördrar o om du visar mig att du är respektlös inför mitt sätt så gör det mig mindre benägen att vilja höra på dig...
 
Oavsett om det gäller matlagning eller politik
 
Att FÖR sin sak betyder inte att man måste slåss EMOT nån annans....
 
Ha en fin dag..
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela