mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Beslutsam..

Publicerad 2014-05-18 06:34:36 i Allmänt

 
Är ju inte alltid det lättaste att vara..
Fördelen är att det inte är det svåraste som finns heller..
Jobbar järnet på att hitta lite nya rutiner..
Både för det här med vikten o nästa stora projekt.. Räknar kallt med att jag ska lyckas väl med det o än så länge går det hur bra som helst..
Både vikten neråt är ju lite en livförsäkring, långsamt gående ios men det fortskrider i alla fall!! O det är ju huvudsaken:)  Nu har vi en fungerande v¨åg igen också så då är det faktiskt både mer ångest, roligare o lite högre krav på det, jag behöver min veckovägning, jag behöver se resultat i sifferform..
 
Har dessutom fattat ett beslut jag har varit lite rädd för..
O det i rent själviskt syfte..  Jag har bestämt mg för att jag gärna vill träffa Simones ungar en dag.. O jo det är bra nog långt dit.. Men för att det ens ska finnas en ynka liten möjlighet för att den chansen ska finnas så måste jag lägga ner tobaken..   
O jag vet att folk (livsstilsdamen o alla andra typ) säger att man ska ta en sak i taget...
Men sen när är en utmaning tillräcklig liksom??
Dessutom säger alla att man går upp i vikt av att röka o  då känner jag att den bästa tiden för det är när man ändå håller en lite striktare diet än normalt..  Tänker att det kanske tar ut varandra på det sättet..
 
Har haft luftrörskatarr flera gånger under de sista 18 månaderna, det ligger också som grund för det här beslutet.,.
Det är tungt när det man blir förkyld o är det i 5 dagar..  O sen åker på nåt som liknar kikhosta de följande 8 veckorna.. Jag gilalr inte ritkigt det.. Iom att jag behöver träna  för att komma neråt i vikt, jag behöver träna för att minska slitaget på ryggen o höfterna men framför allt behöver jag kunna träna det jag ska för att bygga upp musklerna i o omkring ryggen o magen.. O det funkar dåligt om jag ligger utslagen i 8 veckor i stöten.. Det gör likosm ingen större nytta då.. 
 
O för att sätta ord på det så där mer direkt: jag vill inte ha mer ont än jag behöver ha...
Så där.. JAg har satt det på bloggen...
Dumt kansker.. Det betyder att jag får bära skämshatt om jag misslyckas :D
Eller får lite extra djävar anamma...
Men faktiskt.. Var utan igår o hade inga som helst problem med det..
O sprayen är så förbannat stark i smaken att det är lätt hålla den nere på ett minimum...  Känns lättare att trappa ner med:D 
 
Ha en fin söndag!!
Vi ska iväg o vara barnvakt, o framåt kvällen ska vi baka pizza:) 
För det är så väldigt länge sen o jag är sugen på det:)  Vetefri dessutom så slipper jag bli klen :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela