mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Händer mycket nu:)

Publicerad 2014-05-04 18:26:18 i Allmänt

Dels har jag fått världen finaste barnbarn:)
Jag vet, det tycker alla mor o farföräldrar alltid, o alla har rätt, det är ju det som är så härligt:)
Det finns inget vackrare än det man älskar o det man älskar blir hela tiden vackrare:)
O den här lilla skönheten fastnade i mitt hjärta i samma stund som jag fick veta att hon skulle komma
o sitt första andetag greppade hon det o har det för tid o evighet..
Precis som min egen unge gjorde, o har..
Satsar stenhårt på att göra bättre ifrån mig i rollen som mormor än vad jag gjorde som mor..
Försöka kompensera de misstagen lite..
Finns ju betydligt bättre förutsättningar idag, på alla plan:)
 
Jag har just fyllt 40..
Jösses..  40..  Man ska ha nån form av kris då..
O just den där beryktade medellivskrisen lyser med sin frånvaro..
O det är jag ju tacksam för så klart:)
 
Har fått ett oerhört stort erbjudande av ett par älskade vänner idag också, det bringade tårar i mina ögon o jag tackade ja med osannolik glädje, tacksamhet för att de finns o har det förtroendet för mig, jag som bara är en rusig, stökig, konstig liten människa..
det fanns liksom inget snack om saken.. De här människorna är ett självklart JA för mig o i mitt liv..
O för min sambo också, tur det för i vår egen glädje o stolthet glömde vi bort att ha en diskussion i ämnet, vilket borde vara lite kutym när det gäller stora saker...
O se en sån tur att vi var eniga :D 
Inte för att jag hade några tvivel om den saken iofs för hans kärlek är lika stor som min, men det är ju skönt att vara ense utan diskussioner ibland:D
 
O det är nåt vi ska jobba på.. Det här med kommunikation..
Jag o min sambo är inte riktigt så himla bra på det..
Så det är ett problem vi måste lösa...
Jösses.. Vi kan ju inte promenera hela livet tillsammans om vi inte fixar det..
Okej.. Det kanske inte låter som om det skulle vara hela världen med det underlättar väl i alla relationer om man kan prata stort likväl som vardagsprylarna..
O vi faller lite där faktiskt...
Så det ska vi jobba på.. Mycket o intensivt..
O jag tycker inte riktigt om mig själv när det blir så..
jag liksom tappar bort mig själv o är inte alls nån trevlig människa..
Kanske råder delade meningar om den saken iofs, en del skulle säkert föredra att jag höll käften oftare än vad jag gör:D Men de behöver ju inte stå ut med mig dagligen.. Det gör ju jag.. Så därför är det viktigt..
Jag måste hitta tillbaka till det som är jag för att jag ska fungera i vår relation o i relation till mig själv och det gärna innan hela det som är jag har gått o dött i någon vrå.. Lustigt egentligen hur mycket såna saker påverkar ens mående negativt.. O min sambo behöver nog bara lära sig att prata om lite djupare saker än vardag o jobb..   
 
Bortsett från just den detaljen flyter det på som det ska.. Jag är fortfarande skitkär i den där karln jag ska gifta mig med:) O det finns ingen jag hellre vill vara med:)  Pratade med en kvinna häromdagen som menade att man kan lika gott hålla fst vid den man har för man vet inte vad man skulle få annars..
Jag tänke då att jösses, jag skulle inte byta om jag så finge betalt för bättre karl än jag har finns inte..
På riktigt; jag känner inte nån annan  som  har så många fina sidor som han har, det är liksom helt osannolikt på nåt sätt..  Att vi faktiskt hittade varandra.. Världen är ju en så stor plats så det är verkligen osannolikt..
Men, osannolika saker inträffar då o då, uppenbarligen:)
O det tackar jag för:)
 
Nu får ni ha en bra dag, elelr kväll blir det väl nu:)
Det ksa jag, eller jag ska snart parkera mig framför tvn med lite popcorn:)
<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela