mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Händelserik fredag:)

Publicerad 2014-05-09 17:07:15 i Allmänt

Helt betagen av det här lilla barnet:)  SÅ otroligt rar:)
Men så har hon bra gener också:)
¨De har varit här o hälsat på ett par nätter för hon haft ont i magen o det är så mysigt, inte att hon har ont då utan att få kela o snacka lite gojja med henne:)  Synd bara att jag blev förkyld från ingenstans.. De enda människor jag har träffat är BB folket o flickans farmor. O ingen av dem har varit klena som tur är:)
 
O så var jag ju till ortopeden idag..
Känns himla bra att veta lite mer exakt vad som faktiskt är trasigt,
andra disken nerifrån är "ordentligt" ihoptryckt o jag har förslitningar i hela ländryggen, riktigt vad ordentligt  egentligen betyder är väl det enda jag är osäker på då.. Jag ska fortsätta med rodden för det är det NÄST bästa jag kan göra, vattengympa skulle vara bättre men efterssom jag inte är nämnvärt road att sitta o åka vareviga dag till badhuset så räckte det bra med rodden:)  Så..  Alla som har opponerat sig när jag rekommenderar rodd vid ryggskott o allmänt ryggont: SUG PÅ DEN!!  Visst, shit happends o det kan hoppa åt helvete ändå men risken minskar o smärtorna blir mindre o snabbare övergående om vi faktiskt ser till o gör det:) JAg vet att det inte är vad man vill höra när det gör ont så man inte kan sitta eller gå ordentligt men det är ju inte destomindre ett faktum då:) 
O så pilates, minst 3 dagar i veckan men helst varje dag, jag berättade att jag kör med den för rygg o hållning men att den för viktminskning liksom itne riktigt funkar då det är just en hel del övningar som kräver ryggtryck på ett sätt som är svårt att fixa just ur smärtsynpunkt.  Så hon tyckte att jag skulle fortsätta med den för rygg o hållning, om jag ville kunde jag ju gå in o göra de övningarna på viktmnsknings dvdn som inte krävde ryggläge just för att just pilates överlag är en strålande bra tränings
metod just för stärkningen av core muskulaturen vilket jag ju behöver för att jag ska slippa det här med operationer framöver:)  Hon påpekade också att ånga av de liggande övningarna kunde omvandlas o göras stående.. Har jag aldrig ens tänkt på att man skulle kunna göra:D
Bekvämlighet fram min sida förmodligen :D
 
O så det självklara, fortsatt viktminskning för att minska tryck o belastning..
 
Känns förbannat bra faktiskt:)
JAG kan påverka det hela så jag slipper operationer av ryggen framöver.
O det känns såklart läskigt bra med tanke på att jag tycker det är vansinnigt obehagligt just att de ska in o dona med skelett o sånt..m  Usch. Otäckt!!!
O faktiskt, det känns helt okej att det gör ont i ryggen o höften också, jag vet vad det beror på, jag vet att det FINNS en orsak o vet att jag kan göra det, inte bättre kanske, men jag kan i alla fall förhindra att behöver bli sämre o det är inte så lite glädjande kan jag säga:)
 
SÅ et var väl det som har hänt idag..
Det som rä kvar är Let´s dance o popcorn samt en bastu, nezeril, bisolvon o burana.. Litre gullegos med barnbarnet o umgånge med ungdomarna:)
O så jag hoppas att hon ska slippa ha så där desperat ont, stackars liten:(
Fast det är så klart skönt att man kan byta av föräldrarna lite under de perioderna hon har det..
Det skär verkligen i hjärtat när det är så ont i henne <3
 
Men de ska ha en stor eloge de bäda föräldrarna; de är helt makalöst duktiga:)
De har massor med tålamod, de är mjuka o fina o de gör allt för sin lilla prinsessa:)
Det är roligt att se den kärleken:)
Pappan är en av de stoltaste, ömsintaste o kärleksfulla fäder jag har sett:)  O det gör att jag känner enorm stolthet över honom:)
Mamman (min dotter) är verkligen massor utav mamma:)  Hon kämpar med ömmande tuttar, hormoner, förlite sömn o hon gör det med en ömhet o kärlek som är helt magisk:)  Det är roligt att se hur hela hennes ansikte mjuknar o hur hon faktiskt skiner genom alla de där jobbiga sakerna man får på köpet:)
Jag har alltid haft en enorm stolthet o kärlek för henne, hon ÄR det bästa jag har gjort o hon är helt GRYM på allt hon försöker sig på:)  Även så moderskapet:)  <3 <3 <3 
 
Snart kommer min kärlek hem från jobb också:)  Tisdag är det sagt:)  O han kommer hem till att ha blivit Morfar:)  Misstänker att han kan komma at bli lite omvänd.. Han hävdar att han tycker att barn är lite jobbiga o att det är lite svårt.. Men jag tror på riktigt att edn här lilla ljuvliga skapelsen kommer att ha honom lindad runt sitt finger ganska snabbt :D
Hitills har hon ju inte misslyckats en enda gång med någon:)
Alla har fallit för henne:)
O för mig; ja för mig är hon en alldeles ny förälskelse som jag ser fram emot att lära känna o ha förmånen att få känna i MÅNGA år:)  Nån har sagt att barnbarn är livets efterrrätt.. O om det här är efterrätten kommer jag att kämpa järnet för att få vara med uppleva kaffet o konjaken också:)
 
Ha en fin kväll:)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela