mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Fågelkvitter, kaffe o korsdrag:)

Publicerad 2013-02-25 15:15:55 i Allmänt

Packar vidare och det känns som om köket snart är tomt..
Tar det lite i etapper och tar det rätt lugnt.. Känner att jag inte är helt 100 i kroppen ännu och tempen stiger snabbt när jag håller på och river där ute.. Hela skåpsektionen är tom.. Kryddskåpet är tomt. De översta hyllorna är tomma. Och egentligen finns bara porslin, bestick o katruller kvar..Och så det där plottret som jag inte är helt säker på om det faktiskt BARA ska packas ner och aldrig mer upp..  Känns förvånansvärt nära:)  och deet är ju faktiskt bara en dryg vecka till Kärasten kommer hem:)  Vilket betyder att det 1½ vacka till vi åker o inhandlar det som ska bytas ut.. Dvs tak, väggar, golv, kök och allt det där.. Brde lägga lite energi på att måla bordet..  Men vi ahr ingen färg hemma så det får snällt vänta.. Elelr så får jag flirta med ungdomarna så att vi kommer oväg o handla nån dag:)
Men det är svårt.. JAg vet ju faktiskt inte riktigt vad för färg man egentligen ska ha..
Är inte heller helt på det klara om vi ska satsa på att göra inredningen lite gammal o nött eller om vi ksa satsa på att gra det hela rent o blankt.  Kan heller inte ritkgit avgöra om vi ska t ain farmors gamla soffa eller om ajg kanske borde måla om mormors..  Är å andra sidan inte helt säker påa tt det NÅN av dem sak få bo här inne.. 
 
Svåra val.. Jag VILL ha dem här.. Men får de plats?  Och som sagt var. VILKEN av den skulle i så fall göra sig bäst?  Har en ide om att den ena ska kunna stå i "lilla" ingången.. Men då måste den oxå fixas först...
 
Har haft öppt krsdrag här  dag:)  Skönt att vädra ut lite av vinter dammet:)  Alla 3 dörrarna stog öppna en stund:)  Ochd e tär helt ny luft här inne:)  Kan inte riktgt med ord beskriva hur härligt det är:)
Satt ute nu i em med kaffe muggen och cigen:) Lapade lite solljus och njöt för fullt av takdropp och fågelkvitter:)
Började lika i morse oxå med lite vovvelek men DÅ var det lite för kallt:D -10...
Äckligt nästan men solen ger ju smma glädje ändå:)
 
Väntar på att kroppen ska bli vettig så att jag fixar rodden igen.. Oxå en nackdel med de här knölarna..
Klarar inte av att träna som jag borde..
Känns som om det är många saker som motarbetar mig fn.. Höften, knölarna.. och är det inte det ena så är det det andra.. Störande!!! Glad ändå att jag inte MÅSTE härja på med bussar och jobb och sånt...
Men så kommer det där smygandepå kvllarna att jag blir lite grining och rastlös i stället..  Och då är gåbandet bra:)  Men jag går ju så långsamt..  Fast å andra sidan..  Går jag fortare gör det ju ont och då blir jag sittande istället..  Ond cirkel??? Ja ite så kan man nog uttrycka det ja..  Tack o lov är rodden helt oberoende av höften i alla fall men det är inte knölarna..
KAn i alla fall sga att jag är oöndligt glad för att jag inte har haft några under armarna på länge:)
Och mans ka ju vara glad för det lilla:D Vilket jag är NÄSTAN jämt:)
 
Med gott humör bestämerjag att det här inlägget är färdigskrivet:)
Ha en fin em o kväll:)
<3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela