mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Förklaring på dagen ilska..

Publicerad 2013-02-21 12:05:37 i Allmänt

Joo, jag blir arg på min sambo ibland..
Just nu är ett sånt tillfälle..
Och avrför.. Jo för att han är klantig i sitt sätt att uttrycka sig..
Och till viss del i sitt beteende.. Trots att han har otroligt fina sidor som jag äslkar över allt annat..
 
Jag är van vid att vara ensam oavsett vad som händer efterssom han är på sjön..
Jag är van vid att ta tag i saker och lösa det som behöver lösas..
Och det är inget bekymmer i sig självt..
Jag är nämligen rätt företagsam när jag behöver vara det.
Ja gillar det inte alltid men jag gör det...
 
Problemet kommer när han är taktlös..  DÅ blir jag arg..
Och en av de kommentarar han fällde över mail idag gjorde mig
flyförbannad då det innebar att sake får gjärna hända och han är gärna en del av dem..
Han finns gärna där som ett stöd och en hjälp-..
Så länge det INTE inkräktar på jobbet..
Till saken hör att jobbet gärna FÅR inkräkta på tiden med famijen..
Jobbet får mer än gärna se till att han åker hemifrån tidigare..
Jobbet får gärna dra ut på tiden så att han kommer hem senare..
Han åker gärna på kurser de tycker han ska gå på när han har sin "hemmatid"
 
Han säger säger aldrig nej till jobbet..
Han säger heller aldrig nej till SIN sida av familjen..
Problemet är att det finns en sida till numera.
Men den är oviktig.
Och då blir jag ledsen..
Det gör att jag ifrågasätter boende här..
För vad gör jag här om jag och min sida av familjen
helt saknar betydelse i hans liv???
 
Vi har som par deltagit i 2 saker uppe på "min" sida.
En begravning i mars -08 (heidis pappa)
och ett bröllop i höstas..
sen ahr vi åkt upp nån gång över dagen på tex nån födelsedag..
Och jag är tacksam för de gångerna..
Väldigt tacksam..
 
Just nu känner jag att jag kanske borde ringa till storkar, liemän, sjukdomar och alla andra oangelägenheter så att de inte bestämmer sig för att komma till nån av de i vår närhet eller till oss för det skulle ju kunna inkräkta på jobbet..
Och det vore ju inte bra..
Skitsamma om folk blir sjuka, föds, fyller år, dör osv..
BARA de gör det när han är hemma...
För är de tanklösa och ägnar sig åt såna saker när han inte är hemma..
Ja då får de göra det utan nån närvaro från OSS..
 
Jag kanske dyker upp..  Men VI lär int göra det...
Mitt prio 1 kommer hädaefter att vara KÖRKORT
så att jag kan finnas för de mina när det händer nåt, roligt eller tråkigt spelar ingen roll..
 
Och för att klargöra saker..När dagen kommer att sjukdom eller liemannen knackar på dörren här för att hämta mig..
Så MÅSTE han göra det medans sambon INTE är på jobb så att han faktiskt hinner begrava min innan nästa arbetspass börjar..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2013-02-23 14:25:21

Jag är evigt tacksam för min finaste 20års present, att ni kom upp på min dag ! Älskar dig moster! <3 mer än jag tror att du tror <3

Svar: Åh Älskae unge <3 Finns det nåt i värdlen jag önskar så är det att vi kunde vara med på alla era speciella dagar och alla de dagar då det bara händer små saker.. För ni är viktiga för mig och älskar er och saknar er så det gör ont o kroppen och tårarna rinner.. JAg äslakr dig !!! Puss och kram!!! / Moster
Jinxess

Postat av: Caroline

Publicerad 2013-02-25 17:12:23

Ja, jag förstår de! men vi är så glada att du är glad :) förutom nu då på din ilska denna dag ;)....Men vi älskar/ tänker och saknar dig/er! å den där sprättande känslan i kroppen man får, när ni kommer in på gården eller i dörren. Det är sån där kännsla, när man bara vill springa ut och ge den där kramen, den kramen som aldrig vill släppa taget :)

Svar: <3 Den har ajg varje gång vi kommer upp:) Och varje gång vi åker hem:) Att inte vilja släppa taget..
Jinxess

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela