mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Gräsänka...

Publicerad 2013-02-07 12:04:34 i Allmänt

Då har Kärastens 4 veckor runnit iväg igen.. Klev upp och vinkade av honom i morse.. Han åkte redan 10 i sex..  Så det blev en kort natt..  Det betyder att jag kröp i säng och sov nån timme till:)
Har en lite underlig rutin så här när han åker på jobb varje gång.. Jag vet inte varför men jag latar mig och "sover in"  ensamheten på nåt sätt.. Får aldrig den här första dagen utan honom att bli till någonting alls.. Det är lite konstigt.. Men det är väl den där omställningstiden tror jag.. Jag behöver den.. HAr ju helt andra rutiner när han är på våg hem.. Är ju inte riktigt så att jag sover hela dagen innan han kommer hem.. NÄÄ..  Då är det "grovstädning" dvs jag bakteriemrdar ALLT,och det tar i princip hela dagen.. Bara kylen är ett helt projekt.. Och enda orsaken till att den blir rengjord då är för attd et oftast har minskat en massa i den.. Och om jag gör det när han är på väg hem så vet jag att den ren och bakteriefri..  Oc h fördelen med det är att den faktiskt blir ordentligt ren 6 ggr om året..  Kan inte tänka mig nåt värre än att öppna kylen och det osar i den..  Det är nåt av det vidrigaste jag vet..  Inget fan av "kladdiga" kylar heller onm sanningen ska fram.. Jag tycker verkligena att det är jättejobbigt..  rukar makteriemrda resten av huset när han åkt på jobb oxå..  Kanske för att jag är en slarvmaja utan dess like.  
Jag är skapt så att röra inte stör mig alls..  Nåja, om det är för rörigt blir jag nervös och vill fly men att det ligger prylar här o var är inget jag bryr mig om.. Jg tycker om när det känns bebott..  Jag är mao ingen pedant någonstans..  Det jag däremot tycker är skitjobbigt är när det fastnar saker undr fötterna eftersom jag är eb barfota springare..  Och så är jag lite rädd för bakterier..  Så jag klorintorkar 1 gång i månaden..  När han åkt och när han kommer hem.. Och där är mina städrutiner.. Och får jag inte göra det så blir jag tokig.. Så i morrn är det städdag igen..  Sen är det sånt där smått..  Golven vill jag dra av ofta.. Och när jag är ensam gör jag det.. Nr Kärasten är hemma så blir det liksom itne av.. Jag gör det iofs när han sover då o då men jag välter inte upp sofforna och tar den biten.. Jag har faktiskt svårt att städa när folk är vakna eller hemma:D Skitfåningt..
Ungdomarna kom inte hem igår.. De skulle vara uppe i Sund.. Jag hoppas att de var det..
Får väl se om de kommer hem ikväll eller om de blir där uppe inått oxå.. 
 
Ska trycka in en ny rutin här nu ..  Måste för tsan lära mig att gå på gåbandet på rätt sätt.. Känns inte riktigt som om jag är helt van vid det:D
JAg trycker ifrån med ena foten när jag går på det så jag liksom studsar.. Och av nån underlig anledning ska jag hålla i de där handtagen.. Helt vansinne..  Ska fixa med det idag.. Ska gå i korta omgångar.. Och så ska jag försöka lista ut vilken typ av skor som är bäst att gå med på det.. Fick en ide tt tomingskor skulle vara bra.. Hur som helst så lutar det nya inköp av skor.. De jag köpte i höstas börjar "ta slut"..  det syns inte men jag känner det ju i ryggen.. De sör inte det de ska göra så det lär väl bli 2 par då.. Och jag satt o kollade igår.. Och fasiken vad fins gympaskor det finns.. Av alla former o modeller o färger..  Fast bra skor är dyra..  Och här finns nästan bara asics..  Mina fötter gillar inte asics.. De för "sladdriga" de jag har provar sitter inte fast på foten.. antar att jag egentligen tycker att de är för breda bak runt hälen.. Och går jag ner i storlek så klämmer de ju bara så det är nog viden därbak som är fel form för mig tror jag..
Och sen är det väl så.. Jag hade ju mina älsklingar.. Och de gick många mil innan de var så snednötta att de inte gick att andävnda igen.. Tvivlar väl på att jag någonsin kommer att hitta likadana igen.. Men det betyder ju inte att jag itne kan leta efter dem..Och oddsen fr att hitta den där perfekta skon igen ökar nog om jag letar bland addidas..  För det var vad de var.. Har testat Baghera nu.. Och det är väl inget större fel på dem.. Men de tar slut.. Får bli nya "slit o släng" skor av dem framåt våren:D Just nu är de nämligen väldigt lämpade för att gå med ut i halka:D  De har det bästa fästet som finnsfast det är löpar skor för asfalt.. Och lets face it.. Jag komemr aldrig att löpa.. Men ajg behöver bra skor för att gå oxå.. Nu mera kaffe sen en sväng till gåbandet:)
<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela