mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Klargöra begreppen:

Publicerad 2013-02-13 15:13:33 i Allmänt

Lat, skriver rätt ofta att jag känner mig lat fast jag egentligen gör en massa saker då..  Smått iofs med det händer ändå saker.. JAg ror, går, leker med hundar, lagar mat, läser, diskar, tvättar, pysslar, skriver eller målar  och såna saker..Då känenr jag mig lat.. Och det känns som jag inget gör.. 
 
Men idag känner jag mig TOM: vilket betyder att jag faktiskt itne gör nåt av det.. Annat än skriver här då och det gör jag egentligen bara för att jag behöver staga upp mig själv och leta efter orsaken till den känslan..  Och sanningen att säga så är det här 4 inlägget jag skriver på just nu.. Men jag har raderat de andra.. Och det har jga gjort fr att jag itne har hittat orsaken till tomheten... Men nu har bestämt mig för att det här ska vara kvar även om jag inte komemr fram till ett enda dugg..
 
Kan verka ohyggligt tråkigt för er stackare som faktiskt läser.. Men så är det ibland.. Allt akn itne alltid vara jätteroligt.. Eller effektfullt.. Eller tips och recept.. ag är för gudsskull den jag är.. *På gott på ont..   Men hela det tradigt tråkiga och med allt det temeramentsfulla som oxå blossar upp ibland..   Idag är jag tradigt tråkig... 
Och det lär inte gå över idag heller..
 
Känns som om bästa alternativet idag skulle vara att verkligen fördjupa sig i nåt, jag tror att min hjärna behöver få utamana sig lite..  Korsord har ajg redan prövat och det var iten alls vad som behövdes.. Det betydde bara att jag kände mig dum och ointelligent..  Man kan ju undra varför för jag VET att jag itne är nåt av de 2..  Men det är ändå en känsla som kommer över ibland..  Konstigt det där.. Jag har nya siffror på att jag är smart egentligen och  betyg från skolan som visar att jag är dum... 
 
Fick göra en bunt iqtest (Mensas) på egen begäran när jag gick på öppenpsyk och de visade på rätt höga siffror (126.2 i snitt).. Inte så att jag kvalade in (för att vara medlem där ska man ha ett som ligger  över 130) men ändå en bit ovanför medel.. Det borde räcka för att veta att jag INTE är korkad, dum i huvudet eller ointelligent.. Mend et gör det inte.. Jag bara känenr så ibland.. idag är en sån dg.. Och en av orsakerna är att jag itne kan "hålla i" det har på schemat..  Det finns människor som faktiskt är ointelligenta som faktiskt kan slutföra det de påbörjar.. Men JAG kan ite det.. Och det gör mig helt vansinnig idag..  Jag är alldeles beredd på att klargöra det faktum att jag inte har ett enda dugg att tillföra världen och därmed helt avsäger mig rätten att försöka...
 
Och just DÄR kom den fullständiga dumheten fram..
Att sluta försöka är att ge upp
Att ge upp är att inte mer ge..
Att sluta ge är att förneka andra.
Att förneka andra är att förneka sig själv
Att förneka sig själv är att sluta utvecklas..
Att sluta utveckas är att låta sig själv att stagnera
Att stagnera är att låta sig själv sluta växa
Och slutar man växa som männsika kan man lika bra gå o dö för då har varken världen eller nån anna nån som helt glädje, nytta eller anvädning för en mera.. 
Och framför allt slutar man växa som människa finns det bara en enda väg att gå.. Bakåt..
Och DET vill inte jag...
 
Så Jag plockar väl upp min dumhet och borstar av den lite..
Och så går jag ut och tillför kroppen lite näring så kanske sakero ting börjar fungera igen.. 
Köket är i alal fall den platsen dör jag KÄNNER att jag är smart och faktiskt KAN min sak..
Så varför har jag inte gått ut dit tidigare???
 
Nåväl.. 
Ha en fin dag..
JAg tar min skruvade hjärna och fixar lite mat och behåller i minnet att bakåt är en DÅLIG väg att gå....
Inser att jag inte alls hittat orsaken till känslan av tomhet.. Men jag hittade i alla fall vägen ut ur den.. Och till matglädjen:)
   
 
 
 
 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela