mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Rott..

Publicerad 2013-02-11 12:25:39 i Allmänt

Kom 8180 idag. och 421 kcal.  Jobbigt med väl värt det:)
Blir inget sjukhus och vägning idag.. Hade hoppats att höften skulle vara stabil så jag faktiskt vågade mig iväg.. Men nej..  Inte idag och det är lite synd.. HAde vart kul att både få väga in sig och se om det har gjort nån nytta den här omgången.. Befinner mig fortfarande i läget att ajg skkulle vilja vakna en morgon ochd et hade runnit av 20 kilo över natten.. Antar att de flesta med den här övervikten skulle önsa att det fanns en sån mirakelkur.. Men det gör det inte.. så det är väl bara ¨fortsätta nöta fast det tar emot och fast det är drygt och skitjobbigt mellan varven..  Och en sak ÄR jag glad över..   Jag började på 133.5 kilo.. Och joo, det är en sinnessjuk massa kilon..  Orsaken till att det är så högt är enkelt..  Jag har samlat vikt i 37 år..  Och samat och samlat..Och om nåt tar så lång tid att få på sig lär det ju få ta sin tid att få skiten av sig oxå..  Min målsättning är att gå ner långsamt (varvid den där sjuka drömmen om att vakna  20 kilo lättare en morgon är hopplöst dum:D) och att kunna bibehålla den vikten på ett smidigtoch enkelt sätt sen...  För många och för intensiva ändringar och allt för hastig viktnedgång skulle ge mig problemet att stanna i vikt sen..   Ser det lite överallt.. Fok går ner massa kilon men lyckas inte stanna där sen.. och det är det sista jag vill.. Då skulle "lidandet" av viktnedgången avra meningslös..  Så ajg är envis och segar mig neråt istället.. Ibland inte mer än 100 g men ibland bränner det till och jag kommer ner mera.. Just idag stog jag på 117.6... Jag har räknat med att komma ner 20 kilo på 1 år.. Och planen är att jobba mig neråt i 2 år..   JAg vet att det är långsammaste laget om jag ser omkring mig och hur andra människor väljer att göra det...  Mitt mål är helelr itne att bli smal eller så där "snygg" som många tycker att de ska bli.. Problemet med det är nog att jag aldrig stört mig nämnvärt på att jag varit/är en tjockis.. Har heller inte tycket att jag är ful.. Det jag tyckt har varit jobbigt har snarare varit att jag är osmidig och att det är jobbigt och tungt och att det gör ont.. Men ska sanningen fram så finns det ju en amssa normalviktiga om har både ont och är osmidiga..
Ser faktiskt sällen fulhet i tjockisar..  De fula människor jag har mött har varit fula för att de har en rutten personlighet och taskiga värderinagr.. Och jag känner itne en enda ful människa.. 
Alla kanske inte är bildsköna.. men de är vackra..
och faktiskt tycker jag itne att jag är en ful människa.. Kanske finns andra som tycker det..  Baserat antingen på mitt utseende eller på min personliget.. Men de som tycker att jag är ful att se på får väl banne mig låta bli att titta då, blunda är ju ett alternati som är väldigt effektivt..  Och de som tycker att jag är ful pga av min personlighet behöver heller itne vistas i min närvro.. Så båda de alternativen är lite win win.. Dels för mig men även för andra.. 
 
Nej.. nu ska dricka mitt kaffe och lista ut mad lunchen ska få bestå av:)  Just nu lutar det åt dagens middags rester.. En mysko köttgryta med ris som ag blandat dubbla mängden rårivna morötter i...
Oxå det är ett enkelt sätt att få i sig MER grönsaker än ris:) Och dessutom blir riset saftigt och mycket godare..
Ha en n dag.. ajg ska väl försöka linka mig ut och skotta gången i alla fall..  Sen blir det nog slungan för resten..
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela