mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Chutneykok.

Publicerad 2013-01-18 15:09:21 i Allmänt

Persikor 1 stor brk
1  påse torkade aprikoser
2 röda lökar
2 torkade piri piri
2 dl vitvins vinäger
Låt puttra en stund
Ha i 4 dl syltsocker och låt puttra 10-15 minuter
Om du tycker den är för lös så pudra över lite majsmjöl så får du en lite mer
krämliknande konsistens
slå på varma burkar oc locka genast 
(ställer mina i ungen mednas jag kokar så är de bakteriefria och går inte sönder lika lätt)
 
6 Äpplen med skal
2 silverlökar
2 kanelstänger
1 vaniljstång
5  piri piri
3 dl vitvins vinäger
Lår koka
Ha i 4 dl syltsocker och låt koka 10-15 minuter
Om du tycker den är för lös så pudra öevr lite majsmjöl så blir det en krämiliknande konsistens
Slå på varma burkar och
Locka genast
 
jag gilalr min chutney något syrligare än vad den här blev och i brist på mera vinäger fick de förbli i sötaste laget..
Nästa gång ska jag absolut ha mer vinäger dem-..
 
ska "premiära" äppelchutneyn i kväll till middagen. Ska koka grytstek..
tror dt blir med cockosmjölk och chutney
 
Annars idag har det itne blivit nämnvärt mycket gjort anant än rodd och en sväng till affären..
Och eftermiddags fika med  <3 semlor <3  så jag har tryckt i mig vete OCH socker OCH grädde..  Kan man väl få...  1 gång per år i alla fall:)  Bode väl ha väntat tills fettisdagen och gjort hetväggar precis som det SKA vara.. Men nu blev det till kaffe och ajg tror nog aldrig att dte har avrit godare:D
 
Nu blir det Fb och lite spel innan det är dags å hugga i med middag och hårfärgning:)'
Hoppas ni har det fint och ha en härlig fredagskväll:)En fråga bara..  VARFÖR är det så  många som har tackos till fredagsmiddag VARJE vecka?? Nog för att det är gott men allt blir tjatigt när det är samma samma varenda gång...
 
Hörs i morrn..  Fast lite senare på kvällen för vi åker till Uppsala på veckohandling:)
 
 
..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela