mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Fredag:)

Publicerad 2013-01-04 14:32:15 i Allmänt

Har en tösabit på väg hem:)  Ska bli trevligt:)  FAst kommer att vara gräsligt trött..  Jobbiga dagar på Kärastens jobb, korta nätter och lååånga dagar..    Och nu har hon fått smaka på på allavr:D  Bränt soghade hon oxå..  Mindre bra kanske.. Men det är sånt som händer när man är i maskin och jobbar... 
 
Annars diag blev det soppa och macka till lunch.. Missade frukost.. Klev upp alltför sent för att hinna få den i mig.. Middagen blir rostade rotfrukter och marinerad fläskfile.. Lite Ketjap Manis, mörk balsamvinäger, chutney, terriaky krydda, vitlök, chili, kanel, salt o peppar.. Sen blir det in i ungen med det så det får stå o gå på ganska snäll värme ca 150 grader. så blir det saftigt och gott utan bränna:) Fredag här. Så det är städning på schemat..Ska torka golv o tvätta lite så är det väl klart tror jag..
 
HAr bestömt mig för att köpa ett promenad band.. Jag VILL HA ett viking sport band.. Och det ar dom¨på sporttema.. Vet dock inte riktigt om de någonsin tänker svara påmina mail så jag får veta om de kommer att skicka hit det och vad det i så fall blir för frakt på det..  Annars får det väl bli nåt annat band då..  Är de inte mer angelägna att svara så finns det fler firmor som säljer ju.. 
 
Har en lite stökig hjärna idag.. den hoppar överallt...  Ifalld et upplevs som osammanhängande menar jag.. 
 
Har i alla fall fått nävarna ur häcken och beställt tid hos läkaren för lederna..  Det enda de har sagt tidigare är att det förknippat med övevikt.. Bortsett från när jag snittades första gången o läkaren sa att jag har en snedställd höft och at tjag är överledad.. Fast frågan är ju om övervikt ska ge värk o smärtor i armbåge och hände r????  Underkroppen kan ju förstå iom belastning och sånt..Men kanske inte från underarmar och neråt..  Inte heller att tår hoppar ur led.. Känns inte heller som om det är ett givet överviktsproblem..  Men men, de ska se på det nu i alla fall:)  Och det är ju bra.IFALL det skulle vara nåt annat..  är det inte så är det väl bara till å fortsätta gneta på och hoppas på att det ger med sig allt efter kilon försvinner..
 
Och så till det här stökiga huvudet idag.. Dålig sömn..  Jodå..  Gick å lade mig halv tolv igår för jag var helt hopplöst trött..Somande direkt och sov så rart när nån idiot RINGER!!!  Jag är ju skapt  så att jag dels hinner bli rädd när det ringermitt i natten för jag tycker att det ahr hänt nåt..  Och iom det så är ju alla stresshormon på liksom.. Så jag tog  Harry Potter och lade mig i soffan o skulle glo för jag brukar somna till inledningen.. Inte den här gången:D  Så halv 5 kollade jag klockan och och stände av.. Steg upp halv 10 så idag fixar jag inte alls fokus eller att reda upp allt det där som rör sig i skallen..  Och det tär kan jag säga.. men å andra sidan kommer det att innebära att jag är trött i kväll igen..Och inatt stänger jag telen för jag vill inte att nån tok från Italien ringer.. Även om Kärasten menade att det kasnke var nån som ahde sett att vi vill ha hus där nere och ville erbjuda.. Men det hjälps inte. Det är ändå sent i så fall..  Italien har inte nån tidsskillnad...  Så vill de erbjuda hus..Ja då får de gärna ringa idag om de vill:)  Jag hugger det direkt:) 
 
Har fallit för Italien faktiskt.. Var i Venidig i våras..Lovley..  Dels är det magiskt vackert.. Men sen känns det som hemma..  Här sticker jag ut och upplevs som temperamentsfull och förmodligen rätt mysko:D  Där var ALLA som jag är:D Virrig, vevande, högljudd med tillägget charmig och trevliga..  Jag gillar det:)  och att kunna gå ut sent på kvällen och få ljuvligt underbar mat.. Nää.. Det var helt enkelt underbart.. Ljuvligt.. Och jag längtar tillbaka:D  Så vi drömmer om den stora vinsten och planerar lite för frmatiden.. Kanske blir en dag faktiskt så att vi flyttar ner:)  Vi pratar om det och det låter lite som som Käraste är lika seriös om det som jag är..  För jag är på riktigt inne på det...  Det är inte särskillt långt borta.. Går fort att ta sig..  Och det är inte precis nån mega vinter å prata ok.. Kan nog vara snö här o var men det är inte nåt långvarigt:D  Och DET gillar jag oxå:D  Nog för nu:)  <3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela