mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Fredagkväll:)

Publicerad 2013-01-12 22:39:25 i Allmänt

Tillbringar dagen med att pyssla lite här hemma:)  Blev en ordentlig skillnad i köket med nya stänger och gardiner.. Plötsligt ser det nästan ut som om det ska ha fixats nån gång under 2010 eller nåt;D 
Nej men det kändes som ett helt annat rum när kärasten hade plockat det skenorna och skenskydden, en "bräda" som sitter framför som gör edt heöt HOPPLÖST att byta gardiner smdigt.. MAn gruvar sig helt enket och det känns grisigt som tysan varje gång.. Nu är det matta rostfria stänger från IKEA, ska köpa andra ändat illd en sen när vi gjort om "på riktigt" men fram tills dess får de där fula plattorna sitta där de sitter.. Och så har vi gardiner från Dllar tror jag..  Hade dem i gästrummet förut men nu blev de i köket:)  MYCKET bättre:) 
Tusen tack Kära för att klättrar och skruvar <3
 
Så var vi in till Svärmormor..  Hon är inte fullt så gott skick som vi hoppats på..  Fast å andra sidan hon har förvånat oss tidigare.. Jag hoppas damen vill vara med ett tag till..  Hon är ju så härlig..  Men hon har ett nytt och mera tröstsökande beteende nu så ajg vet inte..  Det gör mig lite osäker på utgången på nåt sätt..  Djävlatannammat fonns där inne men det känns lite somom hon tappat både lust och gnista.. Men jag håller tummarna för att det ska komma tillbaka..  Hon har så mycket kvar i huvudet så det känns lite sorgligt att kroppen inte riktgt pallar med som man skulle önska.. 
det är en ohyggligt go dam och jag ÄR självisk och jag vill ha henne kvar här hos oss ett tag till...  Jag förstår om Gud viull hämta hem henne.. Men jag kan lova att jag kommer att försöka övertala Honom om att vi sk afå henne kvar här en liten liten stund till i alla fall..  Men jag skulle förstå om han vill ta hem henne oxå..    Det viktigaste är i slutändan vad hon själv vill...   Hur ma än vrider och vänder det så är det alltid damens vilja som är viktig..  Och med en vaken och aktiv hjärna så VET hon varkligen vad hon vill...  Det är både krut och nitroglycerin i den damen må ni tro:)  Härligt:)  Och lite underbart roligt vräng är hon oxå:)  Under de här 5 åren har jag skattar mycket med henne:) Och jag vill väldigt väldigt gärna gör det i fortsättningen oxå:) Gullegumma <3
 
Och sen avr vi ner till Svärmormors lägenhet med Svärmor:)  Göran fixade nya luren och hon började knappa lite lätt på den direkt så vi hoppas på att hon kommer att trivas med den:)  Såg lovande ut i alla fall:)  Nåja, det viktigaste är väl att hon kan ringa om det blir nåt, att hon nås om det är nåt annat och att hon HÖR den och larm och allt sånt..  Displayen var himla stor o tydlig ialla fall... Och är det ändå så att hon INTE trivs med den så får hon väl köpa en annan då... 
 
Väl hemma blev det lite kaffe och sen mat och grejjer.. Och efter det bastu och allmänt mys;)
Känner mig lyckligt lottad.. Av många orsaker..  Jag har det för himla bra.. Med en ljuvlig Käraste, härliga ungar (jo ungar för mågen räknas in i den skaran oxå), goa husdjur (om än vanisnnesframkallade hundar då de smiter) En varmt o gott hus (som behöver en hel del små renoveringar men är fullt beboreligt och trevligt som det är)   Goda vänner som betyder an himla massa även om de ör lite på distans, härlig släkt med alla underliga roliga mysiga släkt darg:D  JA kort sagt.. JAg har INTE mycket att klaga på alls... 
Bortsett från konstant kalla fötter och händer då:D  Ochd et ÄR väl ändå helt överlevnadsbart:D 
 
Ha en fin kväll:)  Nu ska jag slöa och slappa, vila ögonen på den där härliga människan jag delar livet med och klappa lite hundar:) <3
 

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2013-01-13 07:20:21

Jag hoppas av hela hjärtat hon piggnar på sig.

Låter som om du haft en bra fredag <3 <3

Svar: JAg hoppas på det med.. Det är ju så go och härlig.. Och jodå:) Alla dagar bli ju vad man gör dem till:) Så de flesta är himla bra faktiskt:)
Jinxess

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela