mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Idag.

Publicerad 2013-01-03 11:55:21 i Allmänt

VAr ute med hundarna här på förmiddagen och njöt av solen:) Det var kanske inte så länge men i alla fall kanppt en timme:) Vi gick in på bakdidan av huset, det är väg där som leder in till en omgång åkrar och vidare ut i skogen:) Och det är ungefär så långt som mina skogsbesök stäcker sig.. Längs en väg:D Det var ljuvligt:) *ven om det är lite små jobbigt när man går genom skaren:) Ser det lite som att det lite extra motstånd så känns det rätt okej:) Just nu har jag lunchen i ungen:) 2 rödbetor (114g) 1morot (103 gram) 1potatis (81g) som rostas och som ska av njutas med 20 g smulad feta ost och 80 g kalvstek i skivor.. Kalori räknaren säger att det blir på 283 kcal.. Och det är bra:) Allt under 300 är BRA.. För en kropp i vila kräver ungefär 2600- 2800 och 5x300 kcal blir ett underskott vilket leder till viktnedgång aven om jag sitter i soffan o ärr lat:) Ochd et är skönt att veta.. Nu försäker jag jumiofs undvika att vara lat allt för länge åt gången.. Men som sagrt var.. Efter de här månadernas fusk och slibb ätande så KRÄVS det en skärpning från min sida.. Jag skulle känna för att gå o DÖ om jag visar uppåt på vågen.. För det skulle vara ett megasvek emot mig själv.. Och som sagt var.. Årets ord är BESLUTSAMHET!!!! JAg kan leva med att kan skilja 2.5 kilo från 3 agar innan mens till 3 dagar efter det satt igång.. Men utöver det.. NIX!!! Igår kväll blev det popcorn.. Och 1 dl opoppade popcorn blir ungefär 85 g vilket är 335 kcal.. Så det kaänns ändå rätt okej som snacks.. Jag räknar in det som sista mellanmålet.. För det är himla trevligt att få krypa upp i soffan med en skål och glo på nån film.. Hade ett hopplöst sötsug oxå.. Det är svårare att bli av med.. Föll för en sked lingonsylt igår.. Och det är inte bra.. Men eftersom jag INTE gillar lingonsylt så blir det i alla fall bara 1 tesked.. Skulle jag loss på nåt annat finns ju alltid riksen att det inte stoppar,,, Kan k'nna att socker är lika ekalt som spriten var att sluta med.. Fast värre.. för socker finns i ALLT.. Socker, mjöl och smör.. hopplöst gott... Och vad händer med kroppen??? Jo jag får värk... Finns inte en enda gång jag inte får värk i musklerna när jag äter den vita skiten.. Av avd det komemr sig vet jag inte. Men nu efter den här m´naden med allt skräp så är värken där, musklerna gör ONT.. och faktiskt så regerade jag på när vi åt kaffebröd när mamma o pappa var här att jag fick huvudvärk.. Det är konstigt.. det har ajg aldrig reagerat på förr... Nåja.. JAg har bestämt mig för att härda ut de här dagarna i alla fall., jag vet ju att det blir bätre.. Nu är edt bara å hoppas på att resten av familjen kommer att vara lite stöttande oxå.. Att de kanske kan skippa det här med godis och snacks i huset.. För det blir jobbit faktiskt.. Inihelvete jobbigt för att vara ärlig.. Samma sak när Kärasten kommer hem oxå. Att han kanske skulle kunna försöka förstå att det krävs en viss kosth¨llning och motion.. fasta rutiner.. Jag behöver dte för att det här ska funka.. och ORD hjälper inte långt när det ändå resulterar i hesburger, chili Alis eller Fantasia varje vecka.. Jag förstår itne varför det ska så.. När vi äter på Savoy är det i alla fall ett bra salladsbord och faktiskt lagon mycket mat..Och så kan jag skippa såser och pasta eller potatis, de är ju jättebra så och så just när man kan ta från salladsbordet i stället:) Nej.. de MÅSTE nog se till å hjälpa till framåt... Så svårt kand et itne vara att man f¨år äta frukost innan vi ska iväg..Och lunch.. Det blir ju både billigare och bättre med lunch hemma.... Får sätta hårt mot hårt tror jag.....
Nu ska jag kolla om maten klar:) Ha en fin dag alla fina <3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela