mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

jul o nyår..

Publicerad 2013-01-01 00:09:37 i

HAr kanske inte varit den absolut smartaste helgerna.. Men PMS och godis och annat krafs känns det väl kanske itente som om det ska visa minus på vågen nästa besök till Livstilsmottagningen..  det är där ajg ahr "min" tant..  Hon är ljuvlig:)  Helt sagolik faktiskt:)  Känner sig taggad varenda gång jag går därifrån och hon är jätte uppmuntrande varje gång oxå..  Jag tycker att det går för långsamt.. det är -16 kilo iofs men det är många veckor...   iofs har jag satt upp nån form av 2 årsplan.. Vilket betyder att jag har 1½ år kvar så så himla bråttom är det ju inte..   Har inte ens satt upp ett vikt mål...  Det är mer det där att jag ska ner till en "vettig" vikt men nån form av sund inställning till mat.. Jag tror inte att jag någonsin egentligen har gjort som alla andra tjockisar och använt mat som nån form av tröst. Inte vad jag vet o kan komma på i alla fall..
 
Så varför är jag en tjockis då??  Ena v orsakerna är att jag är lat...  Rör mig för lite.. En annan är att det godaste jag vet är pasta, bröd, sötsaker, salt och feta gräddiga efterrätter och såser och sånt..  det 'r ingen bra kombination...  Inte för kroppen i alla fall...  För den tar bra nog med stryk..  Lederna är totalt havererade.. Vissa dagar kan jag knappt gå till postlådan.. Och i synnerhet nu när det är mindre varmt ute..  Känns som om det liksom hänger ihop..  Sommarn klarar jag mycket bättre vilket oxå innebär att jag rör på mig betydligt mycket mer då.. 
 
Det här får vara mitt första inlägg...  Det komemr flera.. Många flera. För jag kommer att skriva om både vikt o adhd problematiken..   Och det kommer att vara personligt..  Men tills i morrn.. Gott nytt år:)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela