mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Leder o vikt koll

Publicerad 2013-01-14 15:16:21 i Allmänt

Började med att stga upp och koka m itt kaffe och tröck i mig det och ett par hårdmackor.. 
Standard.... 
drog på mig handskarna och parkeradde mig i roddmaskinen... 
Vilken höjdare:)  De där (i mitt tycke) dyra handskarna fixade till det så att det itne ens var vare sig ansträngade eller ont i i fingrarna att ro dagens 30 min:)  Lovley:)  Och helgen vila ahr gjort sitt oxå:)
"Nya" snälla och pigga muskler som hade kunnat fortsätta rätt mycket längre..  KAnske borde utöka med 5-10 minuter till eller nåt..Borde i så fall hamna på onkring 6.5km... Nåja, jag får se hur det går i morrn för jag ahr en ny elak knöl som jag hoppas ska gå sönder under kvällen..  För jag kan säga att med knölar är det INTE lätt att sitta i rodden:D  Eller jo det är det.. Men minsta lilla man rör sig på sitsen vill man skrika...
 
Hade läkartid idag.. 
Både bra o dåligt skulle jag säga..  Armbågar, handleder, fingrar o tår får jag leva med att ha ont i av o till..  Klämde o kände lite sa egenltigen inte så mycket om det annat än att de var "för stora" och ajg skulle äta "värkkurer" när det slog till..  Lät väl som om jag har nån inflammation där oxå då.. Så nu har jag väl haft inflammationer i de kroppsdelar man KAN ha inflammationer i snart..   Han ville skicka ner på lab o ta prover men insååg att det skulle vara meninglöst med knölen på G så det skulle få vänta.. Höften  fick ajg gå ner o rönka på en gång.. Snabba ryck kan man väl kalla det...  Vad de visar OM de visar nåt vet ag inte men skulle få info på Torsdag morgon/fm då han skulle ringa om svaret.. Så jag lär väl få veta då om inte annat... Eller så är det väl inflammation där med då.. Vilket iofs kanske inte är helt otroligt...
Fick recept med mig därifrån i alla fall så nu finns det här hemma när det behövs..  Ochd et är ju skönt..  Går ju lite allround om man säger så..  Migrän, knölar och lederna..  Universalmedel...
 
Sen blv det rök/äppel och kaffepaus:)  HAde nästa tid en halvtimme senare och hos vikttanten gick det bara bra oxå:)  -1 igen:)  Hade nog inte så mycket att säga, berätta eller informera omd en här gången..  Men vi tjottrade på lite allmänt och så ändå..
 
Sedan blev det sparhallen och så var vi på Arnies..  Jag tog en pannbiff och Kärasten fick sig lite Pasta..  Och så blev vi med frysbox alldeles för igenting:)  De ska stänga för en tid och nypremiärar i april sen s de har utförsäljning och skänker bort en hel radda med prylar..  Däribland en frysbox modell large:)  Den högg vi och ska hämta den i morrn:)  Så ny bir det lite mera ordning på torpet med alla olika frysvaror:)  Kött o fisk i stora boxen. Bröd och sånt pickel i lika boxen och i frysskåper blir det frukt, bär o grönsaker:)  ORGANISERAT:)  KAnsk man hittar och fåren lite bättr eöverblick på vad som behövs å inte..
 
Missade dock Åbygårds beställningen..  De har utlämning 24-25 och sen var trejde vecka..  Så det får väl bli Citygross en omgång till då:)  Och SEN kan vi bestlla o hämta nästa gång Kära är hemma:)  Värt o kolla hur det är innan vi bestämmer om vu ska ha en halv oxå eller nåt sånt..  Och det är ju skönt för det är ju styckat o klart.. 
 
Hoppas ni har haft en fin måndag:)  Här känns det som om det har rusat sen 8 i morse...  Vilket iofs oxå har..  Men nu blir abdningspaus med kaffe och tvglutt eller spel.. Och till middag bli det allt annat än nyttig mat.. 
Levergryta står på menyn...
 
Ha det fint alla rara <3
 
    

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela