mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Lördag..

Publicerad 2013-01-05 15:21:00 i Allmänt

Rent allmänt en ganska bra dag:)  Fint väder och vi har varit ut med hundarna i dungen här bredvid huset:)  Mysigt där inne:)  Högt gräd och höga träd och båda 4benta flickorna gillar det:)  Och JOO, det är nästan ingen snö där inne så det ÄR faktisikt gräs där:)
 
Natten har väl inte varit särkillt lång iofs.. Somnade vid 2.. Fick kliva upp o ladda hemluren vid halv 5...  Tycker inte alls om den där skitprylen..  LAddar ur och alltid BARA på nätterna..  Och sen i morse vid 7 så gick nån av ungarnas lam igång.. Jag blir FÖRBANNAD då!!!!  Ska det vara så svårt att slå av alla de larmen så man får sova??  Tydligen är det just det ..  Väldigt svårt!!!!  Snart kommer jag att börja gå in o kasta vatten på dem varje gång de antingen somnar ifrån datorn med filem på eller inte stänger av larmen när de är lediga,...  Det gör mig galen.. Orsak; korta nätter,, Jag ahr redan korta nätter.. 6 timmar är max för mig.Och om jag vaknar så måste jag börja om..  6 timmar med 2 avbrott netyder kanske 4 timmars sömn i slutändan.. Och inte är jag skapt så att ag kan lgga mig å somna om direkt heller. JAg måste upp en vända.. Antingen pinka, röka dricka.. och oftast alla 3...  Jag vet det är dumt.. Men vad fasen ligger jag bara kvar så börjar det krypa i kroppen och då är helt omöjligt.. 
 
VArit å handlat, frukt, grönsaker, korv till ungdomarna och vatten till mig.. Lite mörk choklad blev det oxå:)  Precis vad jag behöver:) 
Nu har jag en kopp kaffe här och har just tryckt i en½ bar.. Allevos apelsinchoklad är bra tycker jag:)  Funkar hur bra som helst med en ½ sån så här till 3 fikar istället för nån härligt söt och slibbig kaka..  Jodå..  Det gör det..  JAg vet att jag kanske inte låter fullt så övertygande.. Men det är för attt jag precis är på vägen över att slippa suget efter det.. och det är DRYYYGT!!!!!!  Det är precis nu det är som allra svårast...  Och inte gör det saken lättare att det snaskar chips och grejjs i andra soffan heller...  Just nu är det faktiskt lite lite jobbigt.. Och jag JHAR bett att de inte ska plocka in en massa i huset...  Inte godis och snacks för det ÄR jobbigt.. Oftast inte iofs men NÄR det blir jobbigt blir det RIKTIGT jobbigt..  Känns lite som "tack för hjälpen".....    Eller inte..  Joo, jag är  nog lite sur idag..  Ifall det undgår nån är det lika bra å sätta ord på det.. men som sagt.. Jag vet att det är övergånget snart..
 
 
 
Fast jag är glad för ett par saker oxå..  Dels för att Käraste beställer en promenadband idag:)  Behöver det:)  Dåliuga dagar känns det tryggare att gå inne ifall det brister där ute.. Och det händer lite då o då..  Har hänt att 2 kilometer har tagit 4 timmar att gå..  Det är kanske ite mycket.. Och så här vintertid är det inte ritkigt nån höjdare om det blir så...  Går ju bra om det är kallt och an kan gå sig varm..Men när man plötsligt inte kan ta det där klivet utan att knäs, ja då stannar det liksom av.. Man får fatta mod för varje steg och det tar tid...Och den där korta promenaden kan då fortsätta vara väldigt kort.. Fast lång...   Och är det då kallt.. Då fryser man...  Och det tycker jag är äckligt:D
 
Andra saken är att Kärasten  kanske kommer hem en dag tidigare:)  KANSKE... Man kan ju hoppas i alla fall:)  men det gäller väl att inte förvänta sig det för då finns det risk för besvikelse.. INTE bra...    Så just nu hoppas jag med alla tumamr och tår.. Men förväntar mig inget alls,,  Det brukar ändå bli torsdagar:D  kanske för att det stormar.. kanske för att nåt går sönder.. de är ju för tusan på en gammal båt..  Klart saker kan gå sönder..Och det gör.. Med jämna mellanrum:)  Nu ska jag leta reda på nån halv trevlig film..  Ingen aning om vad men ändå..  Ha en fin dag och ha en härlig lördagkväll:)  Själv ska jag frossa i soppa, popcorn och mörk choklad med jämna mellanrum:)  Slappa lite på soffan.. Och bara vara.. 
  
Men nu är ungdomarna borta en stund.. Det betyder stödvila på soffan:)  Kanske jag är både trevligare och mindre tjurig när de kommer hem sen;D  Men bara KANSKE!!!  :D

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2013-01-05 19:51:51

Du får tla om för mig hur bandet var sen.. Kommer att bli svårt för mig att komma ut nu med alla barnen känner jag <3

Svar: Det ska jag göra:) Skulle komma i slutet av månaden så det tar nog en stund innan jag kan avgöra:) Och ska sanningen fram få har jag ALDRIG gått på band förut så jag har egentligen inget att jämföra med:D Så jag gisasr redan nu att omdömet kommer att MVG:) Gillar att det är HÖG maxvikt:) Känns som om den håller bättre då:)
Jinxess

Postat av: Jeanette

Publicerad 2013-01-05 19:52:32

*tala :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela