mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Mässa..

Publicerad 2013-01-16 15:12:53 i Allmänt

Måtte de aldrig försvinna men det är helt okej om kurvorna inte är så förbaskat skarpa framöver;D
 
 
Haft en rätt skön dag:) 
Steg upp drack kaffe och åt ett par skorpor..
Satte mig i rodden och det blev 5,3 km (30 min)
sög i mig en halvflaska vatten och paltade på mig o gick ut o skottade av gården..
Friskluft <3
kom in och då hade Kärasten vaknat oxå så då blev det en kopp kaffe till:) och så dusch och ett försök till omläggning av knölen...
Kan väl inte riktgt påstå att det är det lättaste och mest behagliga att ha sårtejp i självaste puppeluran heller..
(knölen är så nära att det inte finns någonannaastans att tejpa) så jag gav upp efter ett par minuter och konstaterade att det får vara utan omslag..  Hellre öppet flöde (det varar inte utan är bara den där blodblandade vätskan) än tejp mitt i...  Läskig känsla:D
Nåja..  Nog om det..
Kära ringde kommun och fick det goda beskedet att det som finns byggt på tomten är svartbygga..  Men att man mer eöler mindre har rätt att bygga 10% av tomtyta.. Och det är glädjande nyheter:)  Nu räcker det iofs mer än väl med 1 % för oss så det var ju bra och det är gott att veta att det kan komma stuga dit ut utan alltför mycket tjabbel o tjafs med myndigheter och andra instanser.. Iofs lär det dröja..  Ska ju finnas slantar för det oxå...
 
Och sen for vi mot stan för att kolla av Tösens skola..  De hade mässa där igår o idag för att visa upp skolan osv..  Drack kaffe där:) och kollade runt lite.. Ställde nån korkad fråga om bildesign och utbildningar om det..  Hur man gick vidare och vart man sökte osv.. Jag fick inga direkta svar...  Så de dumma frågorna stog jag för den här gången;D Fast till en av lärarna... 
 
Sen fpr vi en vända till Havtorn, Käraste åt en sallad och jag fick Gulach:)  Himmel vad länge sen:)  Tycker det är ljuvligt gott:)  Är barnsligt förtjust i allt som är gryta..  Utom lever då..
 
Mätta   snälla hämtade vi upp Tösen och hpn åkte medoss hem:)  Inte mycket gjort med andra ord men det är en rätt behaglig dag:)  Ska väl ge mig på o fixa en köttfärslimpa sen:)  Låter väl som en bra middagsmeny??
Köttfärslimpa med karamelliserad lök och broccolimos:) 
Så får det bli:)  Men nu lite halvslappa på soffan och kanske har rent av lite tur och somnar av en stund oxå:) Korta nätter gör mig trött:D  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela