mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Middag..

Publicerad 2013-01-10 21:03:15 i Allmänt

Idag blev det Pizzapannkaka till middag..
4 ägg,
3dl speltmjöl
1liter valios röda hyla mjölk
tärnad skinka, lök, tomater och riven ost..
 
kcal räkningen uteblir men jag skulle tippa på att det ligger på gränsen för vad a´som är okej.. 
Å andra sidan, slåt jag ut det under dagen så ligger jag ändå under det givna för det blev 2 hårdmackor med nötstek till frukost, päron till mellis och lumchen bestod av viktväktarnas Het nudelsoppa med ärtor i..
 
Dagen idag resulterade i (trots att jag inte skulle) inköp av 2 topar..  En tunn krinklad petrol och en vintervit stickad som ska få bli åt det olivgröna hållet..  Skitmysig tröja men som alltid ser jag dödssjuk ut i vitt:D
Deet var rea på KappAhl så det blec så ändå vilket betyder att jag plockar ur lite topar ur garderoben i alla fall..  Åtminstånde de gamla slitna och alldeles för stora:)  Har en garderob med ett antal 54/56..  Idag fick jag köpa 48/50..  iofs är det väldigt rymliga topar men det är likförbaskat ett bevis på att det går åt rätt håll.. AJg blir lite chockad när jag får hänga tillbaka de första alternativen för att de sitter illa av den anledningen att de är för STORA.. Åt andra hållet är liksom mycket invant.. Att det sitter illa för att det varit för smått.. 
JAg ser ingen som helst skillnad annat än att kläder blir för stora..  '
Det är ju jättekonstigt, jag har alltid tyckt att det är nåt amn mer eller mindre MÅSTE göra men nej..  iofs kanske det är så att den andel kilon som försvunnit egentligen inte är så himla mycket i relation till den hydda jag har och kanske är det därför det är svårt att se sig själv på nåt annat sätt..  Underligt är det i alla fall.. Även om det är himla skönt:D
 
Och så till mitt lilla nöje..  Jag börjar faktiskt urskilja MUSKLER på kroppen för första gången på en himla massa år...  Senast var nog halvåret efter att Heidi hade kommit.. Det gillar jag.. Och saken är att jag ahr fasat för att träna och få fram musklerna men plötsligt tycker jag detär rätt okej när jag ser och känner ett tydligare resultat..  Det är framför allt magkorsetten, armar, ben och rygg som blir starkare. Och för mig är det alltid ryggen som har avrit viktigast..  För jag vill slippa de där förbannade ryggskotten framöver och det har jag ingen som helst känning av mera:)  VAd jag INTE är så förtjust i är "tjurnacken"...  Den hör hemma på karlar.. Men ajg har alltid haft den och jag lär få dras med den..   Kan iofs stå ut med att ha den om det är enda alternativet att slippa ryggskott..  Det är värt ALLT!!!    Och 2 ggr har jag ahft känning men sen roddmaskinen kom in i huset så lärde jag mig att jag kunder krypa ner i den, det gör ont och det är svårt när ryggen redan är körd MEN när jag väl kom ner båda gångerna och började dra so hoppade allt rätt igen.. Måste vara nåt med själva rörelsen...  Dels det där med ställningen man sitter i och sen förmodligen att man drar ut det på "rätt" sätt..   Gått från ont till bra på 5 minuter båda gångerna.. 
 
Rodde i morse oxå,.. SKÖÖÖNT:)  Barnen hade farit och Kärasten sussade rart när jag satte mig och svettades:)  Och just när jag var på väg ut för att börja skotta så kom Kära upp och så fikade vi ite till, jag hoppade i duschen pch HAN gick ut o slungade:)  Skönt:)  Den där duschen var mer än välkommen ska jag säga:D 2 dagars rodd svett i kalufsen känns inte så härligt:D  Fick ta ett "spongebath" igår när värmepumpen hade slagit ifrån men det blev ju fixat igår kväll så diag var det  varmt och gott:) 
En av de skönaste duschar jag haft faktiskt:)
 
Nää..  Nu får det vara nog:)  HA en fin kväll alla goa <3
 
   
 
 

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2013-01-11 10:56:28

Låter jätte gott med pizzapannkaka! Jag uppskattar otroligt mycket att du lägger ut recept! Som du vet är jag alldeles tokig att laga mat och i nya recept. Tack!

Fantastisk känsla att få konstatera att oj den här satt inte bra - DÖR den är STOR på mig!
Och ja, jag vet att man inte kan förstå det.. Jag tar lika stora storlekar nu som jag gjorde från början.. Hjärnan hänger inte med och det tar lång tid att ändra kroppsuppfattning..

Svar: ja det är helt oekj och vara sval faktiskt,.. Värre tycker jag det blir när man ska lägga sig o såva fötterna krampar för att de är så förbaskat kalla.. Det bli lite jobbigt.. Raggsockor och fårskinstofflor är VARMA o goa.. <3
Jinxess

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela