mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Middagen

Publicerad 2013-01-08 22:35:16 i Allmänt

Gav mig på ett experiment idag..  Och i mtt tycke vert det ett väldigt lyckat sådant.. 
HAr hittat en helt ny favorit och receptet kommer här:)
 
4 morötter i lite större bitar.
3 stora gula lökar
1 burk light coccos mjölk
3 msk mango chutney..
 
Tömde coccosmjölken i en traktör panna
vispade ner 3 msk mango chutney
och slängde sedan i lök o morötter.. Salt o peppar så klart men det är ju precis efter tycke o smak..
Lät det stå o puttra i ungefär en timme tills det hade "krämat" till sig..   Sen var det färdigt för att äta..
Vi åt med rostad blomkål..  Oxå det en klar favorit här:)
 
coccosmjölk 200 kcal (LÄTT)
mango chutney 75 kcal
lök 60 kcal
morötter 93 kcal
 
Summa:428/3=  143 per portion..
 
Och så givetvis blomkålen då..  Men antalet kcal/kg är 250 och lyckas man inte bli mätt på det så vet jag inte vad man har för fel på magen:D  Jag åt ungefär 400 g vilket då blir 100 till:) 
Mätt och snäll och med lyckliga smaklökar:)  Hela rätten i sig själv var kanon men OM man nu mot förmodan skulle sakna nån form av kött till skulle jag nog rekomendera att man strimlar ner lite kyckling i såsen och låter det putta med..  Jag tycker inte att det behövdes:)  Testa gärna:)  Och säg vad i tycker:) Ha en fin kväll:)  Nu ska jag strax svulla i mig en bit mörk choklad:). 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela