mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

När det tar slut..

Publicerad 2013-01-20 09:17:00 i Allmänt

Skruvad hjärna och kropp.. 
hade en dag av rusande igår på månadshadlingen.. Och med det var hela hjärnan totalfarlamad..
Ta mig tusan jag får att det att funka..  Spelar ingen roll om hur jag beter mig och försöker "mellanlanda" med jämna mellanrum när vi gör de här sakerna..
Älskar ju att vara ute och åka och kolla folka osv och det brukar funka utan större problem men så fort jag moste interager med många andra männsikor på ett mer socialt och vardagligt plan tar min hjärma slut sen.. 
och jo jag menar att den verkligen tar slut.. Som med en läckande mjölkliter ungefär..
det droppar en droppe för varje meter jag går och plötsligt är det bara slut när man skulle behöva ½ liter till... 
Ibland önskar jag att jag hade fått en större mjölkförpackning...
Eller att jag hade en självmjölkande kossa som kunde fylla upp i samma hastighet som det töms...
Men det gör den inte.. 
Igår när vi var klara och gick omkring på Hemmabutiken så tog det slut.. 
Jag hade behöva spara lite till resten av dagen men nää...
Och slut är slut..  Och slut var det tills i morse och nu vet jag att dey inte finns så mycket påfyllt ännu..
Vare sig i huvudet eller i kroppen så nu får allt gå på rutin.. Tänka är helt meningslöst.. AJg skulle inte kunna lösa ett barnkorsord en gång idag än mindre vinna en omgång TP..  Vilket jag faktiskt gör när jag har hjärnan full..
Och medans jag ändå  hålelr på med här så kan jag plocka upp en del av de där sakerna som är "min" ADHD..
TÅLAMODSBRIST, jag klarar inte av att vänta, det känns som om personen som låter mig vänta slösar bort MIN tid och det gör mig arg..
ISTRAKTIONER: jag fixardet inte.. ska jag tvätta en maskin tvätt FÅR det inte komma ett telefonsamtal innan jag har hunnit stta på den för då stpr den där full med smutstvätt och jag "glömmer" bort det.. Elelr när det kommer till städning....  Suck...  Jag MÅSTE ta det i rätt ordning, plocka, damma väggar, dammsuga damma ytor, tprr torka golven och sen blöttorka.. Och om NÅN bryter av det så "försvinner" det.. Och ajg måste börja om..  Varje gång Kära kommer eller åker på jobb så är det vad som kallas storstädning här.. Från tak till golv..  Det tar sina timmar... Och folk som säger att de städar av sitt hus eller sin lägenhet på ett par timmar MÅSTE ljuga för det tar mig en hel dag..  Jag kan dammsuga då o då eller torrtoka av golven men det är ju itne att städa.. Det är att slippa grus o damm under fötterna..
 
Och sen får jag ofta frågan om varför jag är pensionär... 
Och det är väl flera koponenter.. det handlar nog egentligen inte om jatt jag inte kan jobba för det kan jag säkert MEN det handlar om att jag inte kan sluta förrän ajg är klar och för att det sedan har tagit slut.. det finns tillfällen när tösen har fått påpeka att hon måste få mat...  För jag "glömmer" att mn måste äta.....  Och jag "glömmer" att man måste handla för att kunna äta..  Och när jag skriver "glömmer" så handlar det om att det försvinner.  Jag kan tänka på det och planera fr det och vara väl medveten om vad vi behöver och varför men så ringer det eller kommer ett sms eler så är det nån som stannar o pratar och med det är det borta...  Jag vet fortfarande.. Men det är borta ur mitt omedelbara medvetande..  Svårt att förklara faktiskt..  men så är det med allt.. Räkningar oxå..   så för mig är det här med internet bank en välsignelse på allvar.. jag kan göra exakt NÄR jag kommer på det.. Och inte vänta tills nån bank öppnar för då är det "borta"..
 
Nu kom kärasten upp så nu är det mera kaffe på G  Skriver mera sen.. OM det itne är "borta"
 
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela