mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Neråt:)

Publicerad 2013-01-09 17:48:11 i Allmänt

Ställde mig på vågen idag:) Tog ju en "återstart" med mat i träning den 1,a.. Och det är ett kilo minus igen:) Nu ska jag till lökaren med lederna och till min mysiga vikttant den 14.e och då skulle jag i den bästra av världar visa 1,5 kilo mindre än sist i alla fall.. Har ett problem med det här att gå ner.. Jag fryser.. Som en IDIOT!!! Konstant kall.. Inte roligt.. JAg är fryslort i normala fall och nu är det inte ens det.. Jag är nog i det nästaste en isdrottning..... Har rensat ut ett gäng byxor idag igen.. Känns bra:) Även om favorit byxorna försvann.. Jag får väl bara hitta nya:) Borde g¨å igeon och plocka bort tröjor och sånt oxå men det GÖR jag inte.. Inte önnu.. det får bli ett gäng kilon till först.. Framför allt för att jag är lite snål.. Känns dumt att köpa nya kläder som ändå SKA vara förstora när våren kommer.. Nytt för några månder i vinter går jag itne med på.. Kommer ju å vara en vinter nästa år igen.. Och DÅ lär det ju vara ännu större behov.. Tur att det finns en radda med linnen där inne i garderoben oxå som faktiskt funkar:)

Nog om det.. Har inte gjort så himla mycket annat än stadat och rott idag.. Ska strax ut o fixa lite kyckling med rosade morätter och rostad potatis:) Rubb och stubb i ungen bara:D hur smidgt som helst:) Lite kryddor och lite av den där 5% salladsosten smulad över potatis och morötter så är såser och anat sattyg helt onödigt:) Ska se om jag hittar nån smart att fixa tills i morrn oxå:) vi är 4 till middag igen då:)
Lite orolig.. MÅSTE ta tiden att ro fast käraste kommer hem.. Får ta det på morgonen tror jag så är det gjort och resten av dagen är fri för allt det andra som måste fixas.. Han får med andra ord vänta in det där med att åka till stan.. Kommer att bli tokig om jag inte har den "hjälpen" .. Fixar inte att de där rutinerna bryts... Det är så jobbigt att plocka upp det igen och igen och ogen.. Bättre att det ÄR måndag till fredag varje dag och efter frukost... Nu böev det itne så igår iofs men det beror på att jag åkte på migrän och fick lägga ig igen.. Men då tig ajg det på kvällen.. men det ÄR mycket jobbigare då...Mornarna är lättare..Och så känns det som om man har varit duktig för hela dan och som om allt annaat man gör blir lite av "bonus motion" .D Jag vet, det är lite fånigt.. Men de t känns så:)
Nu är det dags för kväls maten så jag lär väl skala lite då:D Sen far vi o hämtar <3 :) Ha det fint ikväll:) <3

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2013-01-11 11:10:06

Håll hårt på rutinerna <3 Så lätt att tappa annars. Iallfall för mig har det varit så..

Jag fryser som en tok hela tiden och jag var alltid jätte varm och svettig tidigare. Skön känsla tycker jag!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela