mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Nyhetsmorgon..

Publicerad 2013-01-22 09:11:49 i Allmänt

De diskutterar hur man "skryter" om träning och såna saker på sociala medier.. 
 
Men ÄR det vad man gör?  Det kanske uppfattas så av en del människor men om jag ser till mig själv och orsaken till varför jag gör skriver om det jag gör är ju för att det är e del av vardagen ochen del av vad jag gör för att komma ner i vikt.. För mig är det en fråga om att få en extra "knuff" framåt..  Och ser jag till helheten så delar jag ju egentligen allt annat på tex FB..  delar lika gärna tandläkare, ekonomi, träning o recept.. 
Och nu till det roliga...  Ice som sitter där måste ju vara en av sveriges mest vältränade kvinnor tycker inte att det är så stor sak och far inte illa av det..  Kanske för att hon har ett intresse..  Och för att hon gör det för sin egen skull.. 
Den andra damen som satt där, namnet minns jag inte är av åsikten att det är ohälsosamt att dela sin träning...  Hur ska det kunna vara det?  Jag skulle förstå om hon opponerade sig om det handlade om hetsbantning och träningsnakomani osv..  Och sen  kommer det upp att det är svårare att få jobb om man saknar tränings intresse eller bortser från träning... 
Ja..  det är väl på sitt sätt en självklarhet.. Inte bara tjockisar har sämre hälsa...  Även smala men otränade människor ligger ju i samma riskzon som oss tjockisar vad gäller en stor del sjukdomar ,smärtor, psykisyk hälsa osv..  
Om jag hade ett företag och ska anställa så väljer jag väl en människa som är välmående hellre än nån som kommer in och ser ohälsosam ut.. Jag skyulle tex ALDRIG i livet anställa mig själv eller nån som ser ut som mig för att en människa med min kroppshydda löper större risk att vara borta från jobbet pga av sjukdom och längre sjukdomsperioder dessutom.. 
Jag skulle heller inte anställa nån som kommer och är mager som en sticka, blek eller långsam och upplevs trött för jag VET att det inte står helt rätt till där heller..
 
Tilde sa i slutet att hon provocerades av en människa som skriver för 100 gången att den varit ute o sprungit 5 km..
 
Varför??
Varför provoceras nån av det?  det ligger väl hos var och en av oss om vi VILL träna eller ha en bättre hälsa..
Och vill man men skiter i att göra nåt så BLIR man kanske provocerad..
Jag blir det inte  å nadra sidan.. 
Däremot provoceras jag enormt av männsikor som tycker att dieter är så bra..  Visst.. det kan säkert vara bra..  Men det håller ju aldrig..  Inte för mig..  Och jag provceras av allt för snabb viktminskning hos nån annan..  Till viss del för jag att jag själv är en tjockis men framför allt för att alla de jag känner som hängett sig åt det antingen går tillbaka uppåt i vikt efter en tid eller för att de jag känner som gjort det blivit JÄTTE SJUKA på olika sätt.. och på allvarligare sätt än tjockissjuk...
Den lite kralliga tjejen som var emot upplägg om träning på sociala medier  var oxå emot är arbetsgivare hade olika former av "fysiska kom i form" aktiviteter,,,  Jag förstår det..  För som tjockis kan och VILL man oftast inte ens försöka eftersom man vet att man måste göra avkall på sitt gamla vanliga och att man inte kommer upp i samma nivå som en av dem som är mer tränad, vi känner oss sämre än andra mao.. Vi 'r tjockisar av en anleding för gudsskull...  Den största ÄR att vi tar IN fler kalorier än vi gör av med och dessutom rör oss för lite, vi är helt enkelt lite lata (int alla men de flesta av oss)...
Och där är ju tjejen på Nyhetsmorgons attityd..  det handlar om att hon känner sig otillräcklig..
Vilket är synd för det verkar vara en kompitent tjej.. 
Men hon är oxå en tjockis (liksom jag) av den anledningen att hon äter mer än hon gör av med och hon störs dessutom av männiksor som tränar och försöker vara lite mer hälsosamma INUTI:. 
¨Det är vansinnigt enkel matematik.. 
Hälsa kräver träning...
Normalvikt kräver en viss del beräkning.
 
Jag tror det är dags för oss att SLUTA jämföra oss med andra,,,
Vi är dem vi är.. 
Vi KAn bli tränade om vi vill och om vi lägger manken till..
Vi KAN säga ifrån de där kom i form grejjorna om vi känner att det är kränkande
Vi kan ha en hälsosam livsstil..
Vi kan leva väloch gott..
Vi kan ha ett gott hjärta och en god attityd..
Och allt det här KAN vi oavsett storlek..
 
Och för min del..
Jag använder fb och bloggen för att tvinga mig själv att hålla igång..
det ÄR lättare att både tvinga sig till träning när det är offentligt och ajg kan bli ifrågasatt om jag skiter i det..
det ÄR lättar att äta bättre om jag verkligen checkar och lägger ut recept..
Och det ÄR lättare att identlifiera en problematik eller trigger om det finns på pränt OCH jag mår gott av att skriva av mig lite.. 
stör det??
Ja men LÄS INTE DÅ FÖR SATAN!
för det här är MITT LIV; MINA KÄNSLOR och MINA ORD!!!
 
Ha en fin dag!!!
<3
 
.
 
   
  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela