mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Planering.

Publicerad 2013-01-01 11:24:51 i Allmänt

Nyårsafton har ju både kommit o gått som tur är, de här långa helgerna tycker ajg är skitjobbiga.. Inte så mycket nu men förr tyckte jag att ALLT skit hände under den här helgen.. Folk dog, åkte in, bröt upp, det vänstades och folk åkte på däng. Inkusiva jag själv.. Nu leverjag med en alldeles ljuvlig man så allt sånt är tack o lov ut världen för min egen del.. Tyvärr är det allt för många andra som drabbaas avv samma skit nu som jag levt i förr.. Bara den här jul helgen har 2 fina kvinnor farit illa pga av nån av de delarna.. Så åter till orsaken till det här inlägget..
Mitt ord för året är BESLUTSANHET!! Kan ligga mycket i det ordet.. För mig handlar det till stor del om at jag ska vara beslutsam i mitt ätande.. Dvs 5 ggr om dagen.. Och i att få fart på den här lata häcken.. dvs 30 minuter om dagen av nån form av träning. Man rör väl på sig till viss del iofs men sällan så att det kan räknas som motion.. Och de tär ju en ganska viktig del i ett gott och sunt liv... Nåja.. Det 'är ett par av de sakern mitt BESLUTSAMHET innebär.. Jag ska vara beslutsam i mitt eget.. Även när det gäller att spara pengar.. Har många planer.. Men just nu är det fokus på att spara till en assitent.. Och ett promenadband.. Och 2 körkort.. Nej jag är 238 år och har inget körkort.. JAg ahr aldrig behövt.. Alltid bott nära tåg och bussar.. men nu bår jag här.. På Åland.. Och nog går det bussar dagligen men det är sällan..Och det är 1 km till bussen. Det är itne långt. Men när man behöver handla så blir det mer av att det behövs ganska mycket (har Kärasten på sjön så han är borta 4 veckor i stöten) och DÅ är det långt:D Har tillbrinagt helgen med att göra om våra skåpsluckor i köket.. I alla fall de spom ska vara kvar:) Ska riva en "vägg" om en vecka eller 2 och flytta en bänk så ajg har en alldeles egen bakbänk:) Idag ska jag försöka mig på att byta gardinstänger.. Inte för jag vet om jag får upp de nya men det är ju klart värt ett försök:) Blir bra mycket snyggare:) Lättare att byta när det inte länge 200 nypor som ska fast... Men nog om det nu.. Jag kommer att använda den här bloggen som en form av känslosläpp, matdagbok, träningsdagbok osv.. Och ajg ska skicka på min "vikttant" adressen hit oxå.. För det var hon so tyckte att jag skaulle börja blogga om både vikt och MIN adhd.. För det är inte ritkigt så att alla har samma problematik där heller.. Ha en fin dag nu:) Här ska tanten beslutsamt STÄDA:)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela