mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Rott..

Publicerad 2013-01-02 12:25:37 i Allmänt

Har tillbringar 30 minuter i roddmaskinen efter ett ganska långt uppehåll... Det är skönt när det är gjort... Men jag önskar på riktigt att jag vore en av de där som tycker att det är att träna.. Att det var nåt jag ser fram emot.. Det är det verkligen inte.. Däremot gillar jag fördelarna med att ta den där halvtimmen varje dag.. Jag gillar när det bränner i musklerna.. Jag gillar att svettas ut lite skit men framför allt gillar jag att jag på den här halvtimmen förbränner 150 kcal.. Det är hela frukosten:) Och DET gillar jag:D 3200 meter.. Inte fullt motstånd.. DET stör mig å andra sidan.. För det visar att jag tappat en hel del under den tiden jg inte rott.. Nåja.. Det viktigaste är väl inte att se till vad som har varit och gått förlorat utan att se till vad som kommer istället.. Och nu har jag vänt blad.. Igen... Träna den här halvtimmen.. Äta bättre.. Oftare.. Mindre.. Snacksa BARA på popcorn o mörk Choklad.. Oxå det är ett underligt fenomen.. När jag ser att det minskar på vågen så tycker jag att det ärc legitimt at fuska... Hur sjukt är det?? det borde ju vara tvärt om... Att man bli mer motiverad till att fortsätta.. Hmm... Har sett ett system i NÄR jag inte fixar att sköta vare sig det här med mat eller träning.. Och det är när jag är i konflikt men nån.. Kan vara med nån annan eller med mig själv.. Är jag där så klarar jag inte av att äta.. Det kan gå flera dagar n'r ag faktiskt inte äter alls då.. Och då fixar jag inte träning heller.. Och när jag skiter i maten och i träningen så mår jag skitdåligt..Känslomässigt, psykiskt och fysiskt. Och då blir det ännu svårare att komma tiullbaka och "ta sig i kragen" Så alltid måste k´jag börja om med att äta.. Vilket tar nästan en vecka att komma in i.. Och nu är jag här.. Äter bättre, orkar träna och mår därmed bättre inom alla områden.. Jag känner mig bra, duktig, tillfreds nöjd och mer med.. Stabilare helt å heller helt enkelt. Men jag tycker ändå att det vore sklnt om den där längtan efter träning skulle infinna sig. ALLA säger att den kommer.. Men jag tror att de ljuger.. Jag tor att man antingen är en lat människa av naturen.. Och en sån är jag.. Lat.. Jag gillar att krypa upp me dn bok under filten... Gillar inte att dra på mig träninbgskläderna för att göra så att kroppen svider o bränner och blir skakig.. För det är dit jag ska varje gång.. Det är ett måste.. Att träna på ett sätt som är smärtfritt känns för mig meningslöst.. SKA jag pina mig vill jag känna det.. Länge... Nåja.. Det är ett steg i rätt riktning igen i alal fll:)

Lunchen idga ska bli kokt blomkål och strimlad kyckling med paprika och teriaky i alla fall.. Gr väk kanske ½ tesked olja till stekningen och det känns okej:) Nu ska jag dricka kaffe och sen hoppa i duschen och bli lite fräschare igen:) Ha en fin dag:) <3

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2013-01-02 13:06:02

Jag älskar att träna, bränna fett och skaka när passet är slut. MEN jag tycker att det är fruktansvärt jobbigt! Mår illa ibland men efteråt är det värt det! Kicken är bland stjärnorna och jag kan hem och stor städa huset. Eftersom att det är så fruktansvärt jobbigt så fuskar jag inte en millimeter! Varje extra kalori jag stoppar i mig betyder mer slit. Det är jag för LAT för!

Skriv mera :) Tappa inte bloggen! Jag följer och får inspiration!

Och du det går fort att komma tillbaka!!

Kram

Svar: Oj.. Skicka HIT en tiondel av den lusten:D JAg gilla rju det här efteråt oxå.. Men att göra det.. URK!!!! Kickar som tusan efteråt.. Skulle bara vilja få en kick medans eller innan:D kramar <3
Camilla Roos

Postat av: Kreativamamman

Publicerad 2013-01-02 16:02:47

Jättebra jobbat! Fortsätt! Det kommer att gå bra... Jag förstår precis vad du menar med träningen... Jag gillar inte heller att träna... ändå så tvingade jag mig själv att ta Tjejmilen 2012... Bara för att jag skulle...

Känner så väl igen vad du skriver om maten... Det är helvete... och äta måste man... och min utväg för att få det att funka var mer än drastisk, en gastric bypass... jag hade provat ALLT och ingenting funkade... Men du lyckas ju... så fortsätt fortsätta...

"If you can dream it, you can do it!"

Svar: :) Vad skönt:) JAg började nästan tro att jag var ensam om att inte gilla träning:DJo jag har oxå varit o nosat på op.. Men jag känner lite så att varför? det funkar ju ändå.. Bara jag ser tillatt äta.. Och rätt saker.. Annars går det ju så klart inte alls..Och sen ÄR jag rädd..Jag tycker att alla som gjort den har fått otroligt många andra sjukdomar i efterhand..Iofs skulle säkert de flesta ha kommit ändå eller så fanns de redan bara att de inte har märkt av eller förknippats med övervikt.. Jag vet inte.. men det känns som den här metoden funkar bra för mig så jag håller mig till att göra utan op i alla fall... Så länge det funkar bra ändå tycker jag det är onödigt:)Kramar <3
Camilla Roos

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela