mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Snäll igen..

Publicerad 2013-01-12 10:25:11 i Allmänt

Jodå:)  Jag är snäll igen:)  Har sovit, druckit mitt morgonkaffe och nu kliar det faktiskt i kropen för att ro...   Inte för att jag längtar efter träning utan för att göra av med energi:D Och för att testa handskarna..  Det ska få sig en annan form idag..  Jag ska strax dra av golven och damma lite och tvätta...  Inget särskillt tunga eller tidskrävande jobb men ändå tillräckligt för att ag ska få veck energi överskottet:)  Fast jag ska erkänna att jag längtar som fasiken efter gåbandet... JAg gillar att gå...  Men är inte nåt fan av att vistas ute på hala vägar..  Nog för att ryggen har blivt 200 ggr bättre MEN just det där med halka tenderar att skrämma mig..  Och så är jag otreligt duktig på att slå på arselet...   Och det brukar göra ONT!!!   Inte då mycket på mjukdelarna (som kanske borde göra mest ont efterssom det är så mycket av dem) utan för att det alltid är svanskotan som slåt i.   Eller knäna...  Och då odå hakan oxå förstås:D
 
Jag är inte längre flyförbannad på den där hemska förvuxna pojken jag var arg på igår kväll...  Däremot är jag fortfarande otroligt besviken på honom.. JAg VILL att han ska vara en bättre människa än vad han uppenbarligen är..  Och det är ju sorgligt att han inteär det...  Inte för min skull utan för sina små... 
 
 
 
Och nu har vi inehållet i gårdagens gryta..  Bara för att avsluta ed nåt trevligt:D
 
Vi hade 4 lika typer av kött i frysen som behövde bli nåt så det blev ett långkok..
Nötbog
Högrev
liten nötstek
Rökt skinka.
Allt tärnades och lades i kokande vatten
skummades av med jämna mellanrum och när vattnet var klart klyftade jag ner lök och tårtbitade morötter, saltade och hällde i den där "Indisk kryddblandning"  (helt okej påse faktiskt)
och lät köttet koka i det tills det var i det märmaste klart. Då slog jag i körsbärstomater på burk med det funakr med helt vanliga krossade tomater och så fick det koka med till köttet var mört..  Mitt test består iatt lyfta ut en bit och klämma lätt med fingret, är det fortfarande studsigt ska det koka mera...  Enkelt..
Smaka av med salt o peppar tills det smakar bra..  Inte heller nämnvärt komplicerat..  Mat ska smaka bra och salt o peppar ÄR en fråga om tycke o smak..  Finns inte en enda maträtt som är god och smakrik om man är alltför snål med saltet faktiskt..  Orsaken; salt lyfter fram och förtärker de andra smakerna..
 
Redde av hela härligheten med mörk Majzena..
Snäll mat som sköter sig själv till stor del.. kärleken ligger i skummningen.. 
Estetiken oxå för den delen.. Grumlig gryta ser sällan god ut...
 
Smidigt sätt att få bort små bitar kött eller stora vid en tömning.. Kött kan inte ligga hur länge som helst i frysen heller... 
 
Nu är det mera kaffe här:)
Ha en fin dag alla fina <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela