mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Söndag

Publicerad 2013-01-06 18:33:31 i Allmänt

HAr varit ute o knäppt en MASSA kort idag:)  448 stycken blev det..  FAst det blev bara 300 kvar:D  En del var gräsligt suddiga fr jag hinner inte alltid låta kameran fkusera och då kan det kännas helt okej att chansa:)    Idag känns det helt okej med allt jag gnällde över igår:)  Kulmen är väl nådd och jag får inte illa av se andra stoppa i sig helelr:)  Det är skönt:)  Nu känns det som om min mörka choklad ger mig precis det jag behöver och jag är nöjd med det:) 
 
Men frågan är om folk omkring kan förstå vad jobbigt det är när det blir så där...  På riktigt..  JAg kan inte beskriva det på nåt annat sätt än när jag var absinent från spriten på den tiden det begav sig.. Det är 13 år sen snart men jag minns det väl.. Samma obehag.. Skillnaden är att det här går över fortare.. spriten var svår LÄNGE socker är tufft 1 vecka bara och sen är det nog.. Efter 4 veckor smakar socker ack o ve och är rent av inget annat än kladdigt, snusking och obehagligt i munnen...    Längtar dit:)  det var skönt när det var så:) Och det var så lätt att säga NEJ TACK:) 
 
Ungdomarna är ute o "rullar" så jag ligger solokvist här och njuter av vetskapen att Kärastenär på väg hem:)  Eller ja. I den bästa av världer kommer han på Onsdag.. En den vanliga världen kommer på torsdag kväll och i den mindre trevliga av världer kommer han kl 4 på fredag morgon.. Beror lite på om han får flyga hem eller inte.. "små" båtarna går itne, de ligger på vintergenomgång..   Underligt att de ställer in både Rosella o Eckerö SAMTIDIGT...  KAn tycka att båda bolagen borde tjäna på att de samarbetar där och lade sig olika veckor men icke sa Nicke.. 
 
Och mer då??  Det är helg så det är ingen träning..   Så där har jag inget att skriva.. Men viu fick ju en del friskluft idag ändå:)  Och maten.. Blev 1 inbakad korv till lunch, 1 ruta mörk choklad till 2 kaffet, broccoli o blomkålssoppa med småslantad korv, och hårdmacka med Prostens  Magra..  Helt okej ost för övrigt men jag skulle nog gilla om den fick ligga 12 istället för 6 faktiskt..  Tycker det är ett stort problem med de där lättostarna.. De har INEGN smak.. Jag gillar ju "kraftiga" och vällagrade ostar annars så den biten är svår..  Och iblnad blir det ju s klart så att jag väljer att bara lägga en "riktig" skiva ost på mackan istället...
 
Firade förövrigt nyårskvällen med ost o kex...  Oslagbart:)  Totalfrossa i pepparrotsost, vitlöksost, skuren parmesan på salta små kex:)  Det banne mig lika tillfreddställande som sex:)   Nåja..  Nästan i alla fall:)  Om de tär nån som missat det så är min stora last i livet mat..  Mat är roligt, vackert, mysigt, doftande, kärleksfullt, njutbart och mysigt..  Ja det är så.. För mig är mat kärlek...  De jag älskar vill jag laga mat till.. God mat för det är mitt sätt ge dem kärlek.. Och mat lagad utan kärlek.. Det är blodpudding eller pannkaka.. Dvs grismat.. Jag ahr inga direkta problem att laga god mat som är BRA.. Men det kan kanske te sog som ett litet problem att de jag vill laga maten till inte alltid är van vid det nya..  De äter i regel glatt ändå men alla gillar ju inte grönsaker.. JAg ahr ju haft fördelen i livet att alltid tyck om det och frukt...  Och faktiskt.. Kroppen mår så gott:)  Och ADHDn blir via automatik snällare oxå:) Frukt å andra sidan kan ställa till hjärnproblem beroende på NÄR jag äter det. MAn kan ju tycka att frukt skulle vara bra tilll kvällen, det mättar ger fibrer och allt det där som brukar behövas men för mig GÅR det inte.. Äter jag frukt efter kl3 på em så är jag helt uppskruvad i 12 timmar efteråt..  Så för mig får det bli frukt på morgonen.. Skulle itne alls neka till fruktfrukostar faktiskt:)  Då kommer mna igång på allvar och har ENORM energi i kroppen LÄNGE  :D 
 
Har insett att det alltid finns 2 sorters grönsaker i huset nu mera.. Det är tomater och morötter.. Jag kan inte leva utan det känns det som.. De stillar alla begär man kan få..  Nackdelen är att tomater gör mig hungrig..  Och ag begriper inte varför..  SÅ om NÅN har svret på det så informera mig gärna....    Jag tror det får räcka för idag:D  HA det fint och var goa med varandra:) <3
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela