mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Spagetti Carbonara

Publicerad 2013-01-25 11:01:48 i Allmänt

En Fredags "fusk" lunch blev det.. 
Dvs INGA grösaker..  Orsak: jo för jag har kommit fram till att jag äter pasta 6 ggr/år och DÅ tänker jag njuta av det fullt ut..
jag VET att det komemr att fräsa och bubbla i magen...
Men akta sig vad ljuvligt underbart gott det är:)  Längtar itne ens efter
nån "flådig" variant.. En Carbonara är precis lagom:)
2 portioner
koka (ett mått av långfinger mot tumme) spagetti
1 packe bacon som får steka sig torrt(dvs att fettet får smälta ur köttet) o rinna av på hushålls papper.
2 äggulor som rörs ihop med 1 dl 4% grädde (jodå, Flora haroch den är krämig o härlig i maten)
1 dl riven parmesan som blandas ut i äggrädden..
Slå på ostsmeten över inte fullt kokt pasta ( ska vara en lite hårdare "kärna") och stö över baconflarnen:)
 
Och 6 ggr om året tycker jag det kan vara okej att trycka i sig det trots att det är förenat med både godis sug och taskig mage:D
Och när det fakiskt inte förkommer oftare än så så kan det vara värt det "besvär" som kommer med:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela