mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Uppsala..

Publicerad 2013-01-19 17:56:14 i Allmänt

Citygross och vi är kompisar på allvar:) 
Gillar affären i sig och dessutom att det alltid är bra priser på kött, fisk fågel osv..
Idag blev det nästan 6 kg högrev, 2 kg kyckling, 3 kg fisk, 3 kilo fläskfile, en massa olika härliga ostar..
däribland Arn och Birger Jarl, parmesan och nån mormorsost som skulle vara "smakrik"..
Riktigt vad det innebär vet man ju aldrig så det ska bli intressant å pröva.. Kommer så klart därifrån med an massa annat smarr oxå men att rabbla HELA inköpslistan känns ju lite fånigt:D
Såå det som är kvar att inhandla är sånt där som får tag på här till samma pris eller i alal fall på ett ungfär..  Kött är hopplöst dyrt här..  Tyvärr..  Så därför blir det Uppsala i regel.
Nästa Kördag blir det Uppsala igen:)  Den gången blir et IKEA:)
 
Rena rama nöjes ytren:D Älskar Ikea:)  det finns så mycket mysiga och trevliga saker och nu har jag letat med ljus och lykta efter såna där gammaldagsa talltikshyllor så vi ska inhandla ett par:)  Så blir det monder skit på de hyllor som bli sen.)  och så VÄGGSKENOR!!!!   Jag måste ha väggskenor och 10000 S-krokar.. och Armeringnät..  
 
Var för övrigt in på HTH oxå idag..  hittede an alldels perfekt bänkskiva... I sten så klart.. Svart med "glitter" i...  Åååå den skulle vara så fin här sen när vi gör om..  Och Gubben i affären menade att den hamnar säkert på 10-15 000...  Inte så nsällt tycker jag då...  det är ju bara å retas...  Ha nåt som är så där alldeles perfekt och underbart för såna grispriser så man vill ställa sig å grina...  Och så tog vi en vända in på Hemma....  hittade drömpjäsen där oxå..  min assistent.. Ankarsrum...  Jag är nog rätt löjlig för jag blir hopplöst lycklig av såna där fjant grejjor..  En assistent..  Men det är så det är..  Och den SKA hit:)  den är så fin och funktionell att dte vore hemskt att inte köpa den..  Jag kan ju fixa allt jag gilalr sen utan bekymmer..  Egen korv och egen experimentell pasta osv...  det är glädje och kärlek i det.. 
 
Och mer då..  Jo vi käkadde fruksot och middag på båten..
så nu är det bara latsaet kvar..  Huvudet har redan gjort kväller så alla möjligheter till vett och sans är borta:D
Ha en fin kväll, själv ska jag ligga utlat på soffan och kollla FB och tv omvartannat:)
 Puss å kram på er!!
<3
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela