mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Kök och lugn inombords:)

Publicerad 2013-01-23 08:31:00 i Allmänt

Ja gårdagen började ju med en omgång ångest vilken jag fick bukt med via rodden och sen fanns bara en oro kvar.. Skönt det är att det går att få utlopp den vägen istället för att det ska fortsätta och stegras och sen bara rinna över i en panikångest attack..  Jag får såna när jag har nåt som känns alldeles övermäktigt och ett ångset stadium är ju lättare att få bukt med på nåt sätt..  Har iofs lärt mig att "stanna" panikångesten oxå men det är svårare..
 
Vi har ju haft ett riktgt elakt papper från en bank ang ett borgenärspapper som har kommit hit och det var inget roligt alls..  Framförallt eftersom ingen av oss egetligen är "skyldig" till det men det är vi som får stå ansvarig för det..  Nu hade vi ett möte med banken igår och det löste sig på allra bästa sätt faktiskt..  Och det löste sig så pass bra att vi planerade in vårt nya kök igår. Det har fått stanna o vänta lite och med det här papperet som kom så kändes det som om det v ar helt övermöktigt och att det aldrig skulle kunna hända..  Ialla fall inte de närmaste 10 åren.. Och vi har ett kök som skulle ha behövt få sig ett lyft för i alla fall 5 år sedan.. Inte för att det här gamla köket inte fungerar men för att få upp värdet på huset en del..  Vilket vi får med ny inredning, isolering och andra saker.. det är 100% 70-tal där bortsett från kyl, frys o diskmaskin..  Så det kommer att göra en ganska stor skillnad..
Och så har vi ju kanske det största problemet där.. Det är så förb...  kallt där. Man kan tro att hela ytterväggen är oisolerad så nu ska vi göra det oxå:)  Och få in värmen även i köket:) Kankse slippa frostskaor i fötterna om vintrarna.. 
Och så åkte vi upp till Tillfället igen och köpte flera skålar för de vi köpte sist var så behändiga så nu har vi 9 i 3 olika strlekar och i 3 olika färger.. Hittade öven nya ugnsformar.. Till vansinigt bra priser så det blev 2 nya set med det oxå vilket betyder att vi får byta ut det gamla urtjänta, missfärgade (dock funktionsdugliga) vi har:)  nytt fräsch kök med rena fina saker kommer att glädja varje måltid faktiskt:) Så har vi 6 nya formar i 3 olika storkelkar i 2 olika färger inklusiva 10 efterrättskålar, 5 grå och 4 vita. Ljuvligt!!!!
 
Var till svärmomor oxå:)  Hon är pigg och glad men gilalr INTE kaffet på avdelningen:D  Det tycker jag är ett friskhetsteckan:)  Hon hade äntligen fått läsa tidningen oxå:)  Hon har inte sett att göra det på en månad men igår hade hon suttit upp och läst hela "Nyan":)  Hon var  väldigt glad över det:)  Go damen:)
 
Och så igår kväll bar vi av och firade..
Käkade planka, hallonsorbet ed en liten creme brulee:)
Riktigt god mat, och de hade bara skrämt min biff med stekbordet, precis som jag vill ha det:)
Vi visste ju redan att lunchen är bra och det är absolut inget fel på A la carten heller:)
Äter gärna där igen:) 
Enda nackdelen är att det avr KALLT i cartmatsalen....
 
Och nu blir det en omgång rodd, dusch och när kärasten kommer upp hoppas jaga tt han har fått sova gott för första gången sen det där otäcka papperet kom.. 
Ëfter hans "morgon göranden" så åker vi upp på KlintensPlåt och köper vårt nya köksgolv:)
Till hälften av beräknat pris:)  Dumt att vänta när vi hittar det vi gållar och till DET priset.)
 
Ha en fin dag alla rara:) 
<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela