mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Vänskap?

Publicerad 2013-01-20 15:11:34 i Allmänt

Så där ja.. Nu ska jag skriva vidare..  Vi har fixat gårdagens matvaror och har packat om allt somde t ska vara.)
Och så skrivit innehållet på fryslocket så det bara är å stryka sen när man plockar ur nåt.. Skönt, lättare att se vad som finns där och vad som behöver köpas in:)
Ska investera i en ellet ett par mindre whiteboards på ikea nästa vecka oxå så går det att hålla det lite snyggare på sen oxå men tills vidare får det vara så här:)
 
Vatir uppe på Tillfället (vårt Dollarstore ungefär även om priserna inte är lika) och köpt 3 skålar, rostfria inuti och sen färgade på utisidan, en större blå, en mellan grön och en liten vit, hittade oxå ett kokboksställ som fick flytta hem till oss liksom 2 zink ishinkar med skopor som jag ska ha mjöl och socker i.. Snygga hinkar i sig självt och hur smidigt som helst at ha lite av det framme på "bakbänken" när den är fixad:)
 
 
En av de absolut största "avskyerna" jag ahr är de här människorna som säger att de ska...
Vi bor ju på Åland nu och jag vet inte hur många ggr jag har fått förfrågan från alla möjliga, väldigt nära eller avlägset bekanta som undrar om de kan komma..  Och det är klart att de kan, folk är alltid välkomna här, det är en av de få saker som inte als skiljer mig nu från förr..  Problemet med det är att de kan höra av sig och lämna datum, vackor eller helger när de ska komma vilket innebär att jag/vi "viger" den helgen åt de här människorna, nekar andra saker, bortser från en del saker som vi kanske har tänkt göra eller vill göra för att vara på plats hemma när de har sagt att de ska komma..  Och så dyker vederbörande inte upp..
de hör inte av sig överhuvudtaget för att meddela att de har ändrat sig
fått förhinder eller haft bättre saker för sig.. Och jag blir så heligt innerligt förbannad på dem...
På riktigt..
 
Jag skulle vilja be samtliga att rent ut sagt bara fara åt helvete för att de slösar med oss och med våran tid som om den skulle vara mindre värd än deras..  det här resutlerar i att ag faktiskt inte bryr mig om att höra av mig till vederbörande eller besöka dem när vi åker upp..  För jag anser inte att jag behöver slösa MER av min tid på människor som inte har någon respekt för oss och för vårt liv..  '
Det  är inte så att jag tycker att man aldrig kan få förhinder men det misnsta man då kan göra är ju att meddela det.. Och det är ALLTID samma människor som gör det här vilket gör mig flyförbannad och besviken.. 
Jag har värdesatt vår vänskap och gett tid jag inte altid har till de här människorna.. Det får vara nog med det nu.. 
Jag ahr inte tid att ödsla dyrbar Hälsingetid på att jaga folk som tycker att vi ska ses när vi är uppe om de ändå inte själva kan skicka iväg ett sms eller ringa och berätta att det fått annat för sig.. 
Eller de där som tycker att det är enbart MIN sak att hålla liv i vänskapen för att jag har flyttat..  Jag HAR flyttat..  Och jag kommer iNTE tillbaka..
Och som det ser ut idagsläget är det familjen och 2 väninnor som får min tid när jag är där uppe..  För där har det aldrig varit några konstigheter eller otaliga "bokningar" hit..  Den ena vars bröllop jag hade äran att bevista i höstas, ljuvligt vackert var det och älskad är hon..  Den andra får all tid hon vill för det är lite stökigt med hälsan och många barn så det är helt okej oxå.. sånt har ajg den djupaste förståelse för faktiskt. Orsaken till att jag vill ge henne min tid är för att VILL ha den och hon ger sin tid oxå..  Det är ingen  "one way" och då är det vårt allt:) 
de abdra kan jag gott ha kvar som vänenr OM de visar nån respekt för oss oxå..
Kort sagt.. Det finns 2 människor (och deras familjer) utöver min släkt där uppe fn som jag VILL ge min tid till..  Ni andra kan antingen SLUTA kräva den eller ge fan i att slösa med den.. 
Mitt liv/vårt liv krestar INTE omkring er så förvänta er inte att vi är villiga att ge bort den när ni inte respekterar den eller värdesätter den tid vi faktiskt har tillsammans de få gånger vi ses..  (dvs när VI kommer vilket det faktiskt är slut med nu för jag har tröttnat om det inte har framgått...
Och så är det..
Ta det eller skjut bort det..
Men skicka inte meddelanden på FB eller telefon och fråga om ni kan komma om ni ändå inte gör det. Jag ahr inte tid med sånt..
Och en sak till..  Jag har telefon OM du faktiskt bokar en resa och vill ses så kan du ju slå en pling.. 
I annat fall. ha ett gott liv..
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela