mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Känner mig duktig..

Publicerad 2014-02-15 10:29:28 i Allmänt

Jaa..  Jag gör ju faktiskt det.. O jag vet att en del kanske tycker att jag är både frustrerande, övertaggad o dryg..  O det får de/ni gärna göra.. 
Mitt liv, mina förutsättningar o mitt mål..  Det betyder många veckors jobb o jag är rätt säker på att både motivering o vilja o lust o bristen på det kommer att vara en del i hela processen så om du retar dig på vem jag är o vad jag skriver o tjatar om så är ditt val enkelt.. Skit helt enkelt i att plocka upp min sida..  Jag behöver ventilera både dieter, träning, mående, frossande o andra saker som säkert inte är nämnvärt intressant för dig men som är tvunget för mig för att kunna lyckas med det jag har föresatt mig, nämligen viktnedgång, hälsa o andra tämligen egoistiska göromål..
 
1; Mitt mål med att gå ner i vikt har att göra med att kroppen börjar bli gammal, den klarar inte av att bära de kilon jag har på den¨, om jag ser enbart till vad kroppens värden säger så skulle jag kunna gå som jag gör o har gjort för de visar på att jag har bättre liv under huden än många "normalviktiga" enligt läkare, men när jag ser till de smärtor som faktiskt är ett faktum så berättar de en helt annan historia, de säger "snälla bli mindre så vi kan fungera o leva läge än"...
 
2; Det är inte en fråga om att jag är missnöjd med hur jag ser ut, jag har faktiskt inte nämnvärt många komplex över hur jag ser ut..  Jag är tjock ja, det betyder inte att jag ser på mig själv med vare sig avsky, förakt eller skäms över vem jag är o gömmer mig för det..  Men okej, jag har 2 saker som rör min vikt o som jag kanske inte är helt glad över, det är mina armar, de får gärna bli mindre o jag är väl kanske inte riktigt nöjd med min dubbelhaka men jag vet inte om jag egentligen skulle vilja kalla de för komplex.. De är där o de ser ut som de gör o även om jag skulle vilja se dem mindre så är det inget som stör mig på daglig basis.. 
 
3; JAg är lycklig med min sambo, blivande man, herre o jag tjatar pom honom också.. Både på gott o ont..
 
4; jag har en historia som ploppar upp ibland och JO!!  jag kommer att sätta det på print i fortsättningen också.. Känner du mig, mitt liv, mina erfarenheter så vet du också att de HAR påverkat mig.. O jag känner mig liten, sårad, kränkt, sviken, övergiven ibland även om jag har det hur bra som helst idag..
De mesta av det jag känner har med ryggsäck att göra, det är INTE min livskamrat som är orsaken till de känslorna.. Ingen av oss är felfria.. SÅ enkelt är det.  Men han har aldrig någonsin misshandlat mig, han har iofs sårat mig djupt vid ett tillfälle men det är en tid sedan, det gör iofs att förtroendet kanske inte är fulla 100% och kan säkert komma att märkas också..
 
5; Jag ska bli mormor, o det kommer också att tjatas om..  Det är en källa till oerhörd glädje, jag älskar att klappa på mitt barns mage o prata med den lilla som ligger där inne:) Jaa, hon blir lite irriterad men hon får leva med det en stund till,,  Eller fram tills mormors lilla prins eller prinsessa behagar komma ut så vi för börja skämma bort, hulda, älska o mysa på riktigt:)
Så det var väl allt tror jag.. 
 
O jo,..  Jag röker fortfarande också...  SÅ det ska jag göra nu:)
 
HA det gott.. O om du stör dig på mig o det jag skriver om...  Håll dig borta!! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela