mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Beslutsam..

Publicerad 2014-03-24 07:32:27 i Allmänt

Känner att jag måste tagga  mig själv o rusta mig till tänderna..
Har haft en halvkass vecka faktiskt.
Mått lite så där upp o ner o det har gett resultat på fler sätt an vad jag skulle vilja..
Jag har käkat saker jag inte borde äta tex.. Vilket visar sig på vågen..
Inte för att det är uppåt.. Men det är inte särskilt mycket neråt heller..
100 gram ner..    Det är alldeles för lite....
 
Så nu satsar jag på nytt..
Lågt kalori intag o tuggummi..
Det är lite det som är o har varit min metod..
 
Jag tror inte jag skulle kunna fixa det alls om det inte vore för tuggummi...
O Extra rosa är ju likosm som sjord gör mig:)  Den smakar rosa.. Liksom en del saker kan smaka blått.. 
 
Så med ett väldigt mycket bättre mående så här i veckans start tänker jag gå all in med träning o aktivitet..
Mindre sittande vid datorn.. Mer tid i rodden o på gåbandet.. Det har inte ritkigt varit nån hög aktivitet på dem heller..  Tror jag masat mig upp där 2 ggr förra veckan..  Dåligt.. Men.. Antar att man måste få känna ibland också.. 
Även om det betyder att andra saker blir lidande..
 
Har iofs sett att det formen av mående genererar i ätbara saker som jag normalt inte alls vill ha eller känner suget efter..
O nu har jag bestämt att jag har ältat klart för den här gången..
Låter som om jag gör det ofta.. Men det stämmer faktiskt inte.. Joo..  Vid PMS då...  Men det är på ett helt annat sätt..  Då är jag bara störd o irriterad på allt o alla inkluderat mig själv.. Eller främst mig själv ska jag väl säga..
 
Den här föregående veckan har jag bara varit olycklig.. Känt mig oändligt ledsen bortsett från under korta stunder...
 
Jag fr väl sammanfatta det med dessa ord..
 
Jag är också bara människa...
Vilket betyder att jag är svag, gör fel, känner negativa saker..
 
O det betyder också att jag klättrar ut ur det hålet o liksom kommer tillbaka idag..
 
Ha det bra..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela