mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Facebook o öppet brev.. Typ...

Publicerad 2014-03-15 09:09:11 i Allmänt

Är ett roligt forum å¨många sätt, en av fördelarna är att jag kan hålla kontakten med människor jag älskar trots att de inte finns i min fysiska närhet...  JAg har roliga spel på Fb också..  Jag kan föra diskussioner med min sambo när han är ute på jobb osv.. Det är de riktigt BRA delarana med det...
 
En av de mindre bra delarna är att d´är också finns människor som är otroligt självutplånande...
Tragiska o dramatiska...
JAg har en sån på min vänlista, eller egentligen finns det väl ett par stycken men de gör inte så stort väsen av sig..  Den jag fn syftar på är också vän med många av mina vänner.. JAg vet att många av mina vänner ger av sin tid o energi för att få den här människan att må lite bättre o försöka hjälpa honom att kontrollera sitt liv lite.. Att hjälpa honom med stöttning under tiden han försöker göra sig alkoholfri...
 
De lägger massor med tid på att läsa o skriva.. Jag har gjort detsamma, framför allt under de perioder när han INTE har haft ork nog att hålla sig.. Elelr jag har sällan lägt stora mängder tid o energi.. JAg ser hur en del väljer att "tycka synd om"..  JAg trr aldrig jag sett nån få ett bättre liv av det...
O faktum är att de flesta av oss alkisar har just den saken gemensamt-.. Vi är experter på att tycka synd om oss själva o lägga ansvaret för vår nykterhet på andra människor..
 
Det stör mig..
Oerhört mycket..
Att det som sett rätt bra ut ett par dagar, plötsligt urartar o det är inlägg på inlägg om motorcykelgäng, självmnordsplaner, att ingen förstår, att ingen bryr sig, att jag känner den o den, att om du inte är försiktig ska det göra ont osv..
 
Jag ser hur människor som säger till honom att lägga ner sitt skitsnack o sina lögner plockas bort från vänlistan..
Det göär att jag verkligen ifrågasätter hans egen vilja..
Jag ser det lite så här ; han VILL ha uppmärksamheten men BARA på sina egna villkor.. Om någon tyckr annorlunda eller ifrgasätter sanningshalten i det som skrivs blir de på nåt sätt farliga..
 
I just det här läget känns det som om jag skulle vilja åka upp till min hemby.. Knacka på snubbens dörr med poliser o psykvårdare o tvinga honom in i vård..  Inte missbrukarvård.. Men i psykiatrin.. Jisses... 
 
JAg tänekr här o nu be DIG om ett par saker...
 
Ta tag i dig själv en gång för alla..  Du ÄR en fin människa men enormt stora problem o det stölr mig att du inte vill se din egen potential.. Att du itne vill göra nåt åt vare sig ditt beteende med alkoholen o vad alkoholen gör med dig.. JAg stör mig oerhört på att det med jämna mellanrum är HA o poliser som tar dig, vill ha dig tänker utplåna dig..
 
Satan pojkdjävel..  VAKNA!!!!!!!!
Få in i din tjockka skalle att vi alla bara har ett visst mått av tid o förtroenden innan alla liksom ger upp..
JAg för min del har ingen lust att se dina inlägg när du blir på arselet gång på gång.. Jag börjar faktiskt tro att varenda inlägg på FB du gör är ett påverkat av flaskan.. O det oavsett VAD du skriver..
Om så vore fallet att HA jagar dig, vill ha dig i klubben, att du söker medlemskap, att nåt annat gäng får tag på dig o ger dig på käften, att snuten har plockat in dig för (nu senaste) mord så låt så vara.. 
mEN SAKEN ÄR DEN ATT FÖRR ELLER SENARE KOMMER DOM ATT FÅ HÖRA ALLT SKIT DU SKRIVER O DÅ FÅR DU DEM PÅ DIG PÅ RIKTIGT, man kan bara utmana till en viss gräns där också !!! Känns det som en bra, stabil o trygg plan för att bli drogfri på??? Vilket av gängen som tröttnar först återstår att se.. Tvivlar på att nåt av de övriga gillar att se skrivna hotelser om "de sina" heller..
 
Nej men vet du..  JAg blir ordentligt trött på de fasonerna..
JAg ser inget annat än  en människa som vill synas o höras.. O du tar till ALLA medel för att göra det..
Ologiskt.. JAg har inget emot att fiolk vill synas o höras rent allmänt så dr.. Men när det kommer till det här skitet du pysslar med så blir jag tvärtrött...
 
Det finns 2 saker jag uppmanar dig till..  O kanske till viss del också utmanar dig till..
 
1; SÖK HJÄLP för de rent psykiska problemen du har, lägg de inte på dina FB vänner..
2: ta din nykterhet på allvar o se till att göra dig fri från missbruket..
 
Nu vet jag att det finns folk som kommer å opponera sig.. O det får ni göra..
Men faktiskt..  Vi är MÅNGA som har klarat oss ut ur missbruk o det kan du/han också göra OM han tar sig själv o sitt liv på lite större allvar OCH tar ansvar för att varje klunk han/du tar är PÅ DITT EGET ANSVAR!!!!!!!! 
 
O JAg förstår att en del inte får hjälpen de behöver för komma ur sitt missbruk.. Men den här snubben har all uppbackning i världen o SKITER i det!!
 
 Höjden av (i mitt tycke) dumhet!!!!!!
 
Nu har jag trätat av mig öfr den här gången...
 
Ha en bra dag ni som är förtjänt av det.. Ni som inte vill ha det kan ju bortse från lyckönskningen!!!
 
<3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela