mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Fredag..

Publicerad 2014-03-21 10:30:42 i Allmänt

O veckan har bestått av idel frosserier...
Mindre bra...  Ost o kex med vin..  Varm choklad o mackor, Korvfrossa, Chokladmousse....  Det är väldigt många fler kalorier än vad jag vill erkänna..  SÅ jag räds inför måndagens invägning faktiskt..  Med facit i hand har det INTE varit nån bra vecka alls..  Hittar inte riktigt orsaken till varför det blev så heller..  JAg brukar vara försiktig.. JAg har inte PMS.. Jag kan inte skylla på nåt annan än taskig karaktär faktiskt...
O det gör mig sur...
Riktigt hopplöst skitsur...
 
Iofs kan det ju vara så att jag behöver det där frosseriet då o då för att det ska fortsätta kännas lockande att nöta lågkaloriintaget..  JAg vet, det är en skitdålig ursäkt.. JAg ahr som sagt inte minsta lilla vettiga förklaring på varför det blir så där ibland.. O sen är liksom underligt.. För har jag väl börjat så är det hopplöst att sluta.. Känns ungeför som  om jag ger mig själv tillåtelse att svika de löften jag ger till mig själv...
 
Det enda som händer efteråt är att jag kommer ut mer taggad än någonsin..
 
Jag VILL inte svika mig själv..
O jag SKA lyckas med det här...
Så det så.. 
 
Ettrig kärring kan..
O jag är en ettrig kärring..
Idag ettrigare än på långe.. 
 
Så det finns bara en sak att göra.. Mitt ledord för det här året som jag ändå ska ge mig själv..
 
och det är: PÅT IGEN!!!!!!
 
Enda sättet att lyckas är ju att börja om efter varje misslyckande.. Eller misslyckande o misslyckande.. Det handlar bara om dåliga beslut.. O det har jag GRYM vana på..  Jag är en av de jag känner som fattat massor av dumma/korkade beslut.. Det betyder också att jag vet hur jag gör för att fatta bättre l klokare...
 
Så det ska jag göra nu:)
 
Till nästa frossa..
För det lär komma...
 
Ha en fin fredag..
Det ska jag.. Med väldigt lågt kaloriinnehåll dessutom
<3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela