mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Glad tant idag:)

Publicerad 2014-03-10 11:49:00 i Allmänt

Städsugen o rätt tillfreds med livet i allmänhet:) 
Problemet som finns här hemma fn är2.. O de är överkomliga då det ena gäller damm överallt o det andra gälelr att handtaget till våra förnster är spårlöst försvunnet...  JAg förstår inte riktigt den proncipen...  Att man sätter in MASSOR med fönster i ett hus men väljer att sätta handtagslösa...  Mysko...   Det vore ju smidigare att man kan öppna dem..  Vilket man ju iofs kan om man (läs JAG) kan hålla reda på handtaget...  Och det kan man ju inte.... Fördelen är ju att alla fnster på baksidan nås utifrån:) På framsidan är lite en annan sak.. Det är lite högre där.. Men det kan avhjälpas med en altan:)  Eller ett periskopskaft som ju är ett betydligt billigare alternativ.. Men altan vore ju trevligare :D 
 
Dagens glädjeämne då:)
Jag har nått mitt första delmål i viktminskningen:)
JAg ska belöna mig med en frisering:)  Jag har kommit fram till att just nu är den perfekta tiden för att klippa mig kort:) Antingen blir det hur bra som helst o jag trivs med det.. Annars har jag alla möjligheter att låta det växa över sommaren o mer eller mindre vara återställt till hösten igen:) O sommarn är ju bra av flera orsaker.. Dels för att det varmt o man tillbringar MYCKET tid i poolen (betyder ju automatisk backslick, fult som tusan men acceptabelt under just sommaren) samt att det säkert kommer tillbringas en massa tid på tomten, där är det också badning som gäller.. O så finns det inget rinnande vatten så då är det ju smidigt med kort hår.. Allt som behövs är en hink om det inte är badväder... 
 
O som sagt var, skulle jag vantrivas eller tycka att det känns hemskt o okvinnligt så får det ju växa fritt fram till hösten i så fall o då är det i så fall lika långt som nu då..
 
Logiskt? Inte en aning.. Men för min del känns det HELT logiskt...
 
Nästa delmål är satt till den 21 april..  Skulle vara lite kul att fylla 40 o vara lättare än vad jag minns att jag någonsin varit.. Elelr det gör jag ju..  Efter att Heidi hade kommit var ju mindre men det är ohyggligt många år sedan det...   O det känns som om det är på väg åt rätt håll:)  JAg mår bra, jag går ner, äter hela tiden o sysselsätter mig.. Ingen träning nu iofs men det beror på att jag inte är fullt frisk ännu.. Det rosslar o jag hostar fortfarande men det är väldigt mycket bättre o jag MÅR ju bra:) 
 
Ö sen vår nya säng.. Jösses!!!  JAg sover som en liten gris i den:)  VAknar utvilad.. Oöm kropp:)  JA.. Det är banne mig bara plus med den:) 
 
Hopper DIG en lika god dag som min har varit.. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela