mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Känns som om jag är i nån form vårstäda stadium..

Publicerad 2014-03-13 09:38:20 i Allmänt

Och det är ju inte nån större nackdel egentligen..  Det enda som händer är att det blir rent.. Varvar en massa saker hela tiden.. Så länge solen är varm o go känns det som en bra ide att försöka njuta av den, vilket betyder att det varvas med lite trädgårds göra.. O det är itne riktigt så lite som behöver göras där ute heller..  Skulle behövas vär eldas.. O det gör jag ju så klart itne på egen hand.. Jag vill ha kärasten hemma för det...  Kanske vi rent av skulle kunna få HELA tomten eldad i år..  Tidigare har det bara blivit en liten del på ena kullen..  Men vi skulle verkligen behöva få bort allt höggräs..    Det blir hopplöst att försöka få nån ordning om det inte blir ordentligt gjort nån gång.. Tror att vi egentligen skulle behöva elda både vår o höst för att få det friskt o användbart.. Just nu är det ju baa "döyta"..  Planen har ju varit att få ordning o få till lite plantering här bakom..  Det kommer itne att hända så länge allt är vildvuxet o otrevligt.. Fasat det är väl som förra sommaren antar jag.. Förgiftning på högsta nivå som gäller innan nåt sånt ens kan låtsas vara akuellt.. Det skulle också betyda att vi behöver "mörda" gamla komposten..  Det är ett av de ställen där de jättehärdarna är..  O myror är okej.. I små mängder,.  När det myllrar över fötterna när man är ute blir det liksom otäckt o äckligt...   O när det är stora röda blir det ännu värre än när det är de små svarta.. Saken är den att vi inte har några stackar på gården.. De måste vara marklevande o att hitta de bona är hopplöst.. Så det är promenad med gift några gånger på våren o sen spritt över året..  Snuskjobb!!!    Men vad gör man inte för att få gården att bli både användbar o trevlig att vstas på????
 
Känner att jag borde putsa upp fänsten här i avrdagsrummet.. O det sa jag också göra.. Det betyder också att gardinerna blir tvättade.. Ingen nackdel det heller..  FAst dem som verkligen skulle behöva få sig en omgång är ju köket.. O dit hinner jag förhoppningsvis under dagen också.. FAst det bir ju bara på iinsdidan...  Det där sabla handtaget är ju borta... 
 
Det är fullt ös här.. Vaknar med solen om mornarna.. Omskar att jag somnade med den också
:D  Elelr nej.. Det är rätt skönt att ha nån timme på kvällen o göra ingenting:)
 
Ananrs gör jag det jag antas göra.. Äter, äter o äter.. O neråt går det:)  Ska nog bli ordning på det här å:)  Men de tÄR lättare när sambon är på jobb...    Fast han jobbade bra på att vara behjälplig sista hemma vändan.. Ändå gick det neråt väldigt långsamt då...  O då är det svårt att hålla motivationen uppe...  Mend et bli så klart lättare allt efter sommaren kommer:)  Mer bra mat, sallader, grillat o annan smalmat:)  Love it:) 
 
O när det komemr till det här med veteallergi så får jag nog påstå att jag itne riktigt saknar det faktiskt.. Prövade en glassbåt.. Inte höjdare..   Det gör jag inte om... 
Så när syrran o gänget kommer ska jag ha hunnit baka lite också.. Tänkte köra på lite pizzabullar bl.. Smidigt som mellanmål för ALLA:)  O dessutom är det ungefär den mängden pizza jga saknar :D 
 
HA en fin dag:)  Nu ska jag fortsätta här:) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela