mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Smått!!

Publicerad 2014-03-12 10:17:46 i Allmänt

Slog upp dörrarna här på förmiddagen.. Känner hur otroligt skönt det är att  släppa in klar o ren luft, nåt av det värsta jag vet är vinterdammet som ligger som mattor över allt.. Bara det här lilla enkla som att öppna upp, släppa in ny luft, se hur alla dessa små äckliga partiklar liksom virvlar ut.. Se hur damm tussar letar sig fram på golvet för att hastigt sugas upp..  Känns hur lungorna fyllas av ren o frisk luft, att bara andas..  Det må vara smått o fånigt.. Men det är frihet i det..
Det är sånt jag ser fram emot under hela vintern.. Sånt som jag saknar..
Jag är ingen vintermänniska.. JAg avskyr varje sekund av instängdhet, kyla o annat som hör den åstiden till..  JAg VET att man kan klä sig o gå ut o njuta av det trots att det är kallt.. O det GÖR jag också.. men då krävs det liksom sol för att vara njutning i det.. Den här vinterna har det mer eller mindre varit snöfritt vilket jag ahr uppskattar mer än jag kan beskriva..
 
O nu nalkas det vår:)  Det nalkas liv.. Sol... Luft.. Värme..
Ja det är orimligt att tro att det inte skulle komma nåt som likanr vinter igen.. Men just nu.. Just idag..  Är det vår.. O jag äslkar varje sekund av det :)
 
Nu ska jag frotsätta dammsuga o flå upp ytterligare en dörr:)  Korsdrag såd et skriker om det:)  JA:)
 
Bättre blir det liksom inte:)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela