mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Torsdag..

Publicerad 2014-03-27 07:47:38 i Allmänt

Men jag skippar nog ärtsoppan o pannkakorna lockar inte heller..
Så jag tar en städtorsdag o kanske rent av en sytorsdag..  HAr MASSOR av saker att sy men jag har liksom itne kommit mig för.. 
Undrar varför.. JAg tycker ju att det är vansinnigt roligt...
Nåja.. Funderar skarpt på att sy till soffans 2 kudar.. Det är 2 som är täckta av en ljusblå fleesefilt nu..
Allt annat än vackert.. O inte får jag det att kännas rent heller när det ändå blir o se rörigt ut..
Kanske rent av blir det första jag gör.. HAr också gardiner som ska göras. O de måste vara klara ganska snabbt..
Babynest o babykläder måste jag ju också sy i varierande storlekar:) 
Täcke, kuddar o lakan också helst.. Nåja..  Jag har fullt upp där inne, nu är det bara den där beryktade inspirationen som måste infinna sig.. Elelr så får jag snällt dra igång o lura den att infinna sig o ta städningen när jag har fått det jag måste färdigt..
 
Måste låter som nåt negativit...  O det är det ju verkligen inte i det här fallet..
Det är ju snarare en hobby än nåt annat.. Det är väl bara det där med att jag har lovat som stökar till det lite.  Det blir lite krav i det.. O då är det plötsligt svårare att komma igång..  Löjligt!!!!!!!!
 
Så min tanke just nu är att om jag gör dynorna nu så kan ajg städa när de är på soffan..  Så kan jag tycka att vi har ett vackert hem också o då kommer det massor med motivation.. Jag vet ju att jag blir insirerad till både renhållning o arbete när det är "lugnt" här. O för att hitta lugnét i miljön krävs det vissa saker.. Tex en fleesefri soffa..  O en avplockad bokhylla.. Tänk att ett par ramar kan få det att se så otroligt ostädat ut.. 
 
Borde ha nån som plockar av överallt...  Då går liksom städningen av sig själv.. Om inte annat är det ju skitsmidigt att göra det i reklampauserna när man tittar på favorit programmet...
 
Tänker dessutom köra på världens smidigaste mat idag..  Soppa soppa soppa och lite soppa...  För det ger mig tid till annat :D
 
HA en fin dag alla rara:)
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela