mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Underlig dag...

Publicerad 2014-03-22 09:47:51 i Allmänt

 
O alla de hr 3 olika känns helt rätt fast helt fel..
 
Det är en konstig dag..
Jag känner mig oändligt kreativ med saknar fullständigt lust..
Det är en otrevlig kombination...
Jag vill så lite..
Jag saknar lust till det mesta..
Jag har listor som är oändligt långa på sånt jag borde, behöver o måste..
O det enda jag egentligen vill är att fly..
Joo..
Det är flykt som är den största känslan i mig idag..
Jag vill fly från huset..
Jag vill fly från mig själv..
Jag vill vara någon helt annanstans..
Jag vet bara inte vart den platsen är...
Liv o rörelse..
Känns lockande..
O jobbigt..
 
Ansvarslös..
 
Ungefär där befinner sig mitt jag idag..
Eller det är där det skulle vilja vara,,
i en väld utan ansvar..  Bara en liten stund.. Någon timme skulle liksom räcka..
För just nu känner jag mig överhopad, det känns som om det finns krav som jag inte kan leva upp till, som om det finns förväntningar från höger o vänster, som om det finns ett underliggande krav på att det ska finnas en glädje o tillfredsställelse jag inte ens kommer i närheten av..
Jag känner att jag förväntas vara nöjd o glad...
O jag är nog i regel oftast "nöjd".. Tillfreds o rätt lycklig..
Men så kommer de här dagarna när jag hellre skulle sitta på stan, inte göra ett skit, kolla på folk tjattra oavbrutet med människor jag saknar...
O det gör att jag får känslan av att vilja fly från obygden..
Joo, det är fint här.. Men fan så tråkigt det kan bli att stirra på de har förbaskade åkrarna varenda dag..
Det finns en kommentar som sambo ofta fäller ; "nog har vi det rätt bra"
O visst har vi det..
Vi har det bra...
Sen beror det ju på vad man lägger in i det..
Det är bekväm o skönt..
Men att ha det bra betyder för MIG att man också har möjligheten att göra en del val, valet att tex kunna göra nåt annat än det där man alltid gör..  O på den punkten är det inte bra...   Jag har inget val..
Jag kan inte välja att åka till dem jag saknar för en timme eller att bara gå ut på stan o fördriva tiden.. Jag kan inte välja att lämna den här byn för nån annan om det så bara gäller ett par timmar.. 
 
Så idag vill jag inget hellre än fly...
 
Ha en fin dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela