mindremillan.blogg.se

38 årig hemmafru med ADHD och övervikt..Mindremillan är ett utlopp för att bli mindre.. Både fysiskt och med adhd problematiken:) Kan det glädja nån annan så TOPPEN..Om inte så glädjer det i alla fall mig:)

Utmanar mig själv...

Publicerad 2014-03-25 18:01:34 i Allmänt

Så här till kvällen efter en våffelfest dagen till ära..
Blev stinn som tusan o känner att det kanske inte riktigt är nåt sånt som min mage mår särskillt bra av även om de var både laktos o vetefria..
Känns som om de landande som en klump där nere i magen o just har börjat öra på sig..
Till saken hör att jag käkade lunch redan halv 11 så det borde ju ha masat sig ur "landningsstället" för läge sen..  Jag har kämpat i mig både mellanmål o middag trots allt.. Inte direkt angenämt kan jag ju säga..
O på grund av den känslan som är i magen känns det också som om jag ahr packar i mig massa fler kalorier än jag ska.. Vilket jag ju trots allt inte har..  Lite fler än jag brukar men inte nån sån där katastrof massa ändå..
 
Så ikväll ska göra en sån där sak jag har funderat på LÄNGE...
Nämligen se hur länge jag kan ro..
Jag satsar på att ro långsamt kanske med någon intervall men det är inte direkt det jag ahr planerat men det brukar bli lite intervaller "av sig självt" när adrenalinpåslaget kommer..
Jag har som rutin att ro 30 minuter om dagen varje vardag annars så det borde väl inte vara helt omöjliigt att komma upp en bra bit över det.. HAr ändå sysslat med det här i 2 år nu under majoriteten av tiden, har varit en del uppehåll vid sjukdomar o resor iofs..  Musklerna tål det säkert sen är ju frågan om vad konditionen säger om det..
 
Ska bli intressant å se :)
Vet också att det som brukar bli sårt är röva.. Sitter ju så pass länge:D 
Kanske därmed också införskaffar mig sittsår på köpet :D
 
Nåja ha en fin kväll alla rara:)
Själv ska jag ha en svettig en:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jinxess

mindremillan är mitt sätt att blir lite mindre.. Både rent fysiskt och även lite mndre adhd:ig.. Jag är född -74 vilket kvalificerar mig som tant:) Lägger nog up det mesta jag har att säga så du kan få se både glädje, sorg, ilska, kärlek missnöje och allt annat oxå.. För så funkar jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela